Wat is er nieuw

sewellia lineolata

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jace20
  • Startdatum Startdatum
J

Jace20

Guest
Hoii, ik ben een beetje rond aan het kijken voor aanvulling van mijn 60 liter bak. Nou zag ik in de speciaalzaak sewellia lineolatas en er stond bij dat deze vissen 60 liter minimaal nodig hebben en maximaal 5 tot 6,5cm worden. Nou twijfelde ik een beetje want meestal zie je dit soort vissen veel groter, is dit een kleine soort of klopt de beschrijving ervan niet?

De afmetingen van de vis klopt wel; de afmetingen van de bak is wat krap. Ik zou zeggen 80 á 100cm; maar deze vissen hebben ook vrij specifieke vereisten qua ph/temp/stroming van het water bijvoorbeeld.

Beschrijving klopt, maar ze vergeten erbij te zeggend at dit visje een fikse stroming nodig heeft (leeft in snelstromende rivieren) oja, en het eet geen algen zoals vaak beweerd word

De feitelijke stroming is voor zo'n vissen van ondergeschikt belang.
Wat wel belangrijk is, is dat het water zo zuiver mogelijk is (vervuiling met amonia en nitriet verhinderen zuurstof opname) en dat het zuurstofgehalte zo hoog mogelijk is.
Rheofiele vissen zoals deze hebben zeer inefficiënte kieuwen (in vergelijking met andere soorten), ze hebben dat immers niet nodig in hun naturlijke habitat.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan