Wat is er nieuw

SF Aqua 100

jessicapilon

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
12 februari 2011
Leeftijd
59
Ik lees de laatste weken over de Aqua 100 dat die niet echt stil zou zijn. Zelf heb ik er 6 van het oude model en deze zijn eigenlijk muisstil. Ja als je je oor bij de bak houdt dan hoor je hem natuurlijk omdat er een motortje inzit.
Echter heb ik het idee dat de nieuwe modellen die nu verkocht worden meer lawaai maken.
Zelf kocht ik er laatst ook 1 en ik hoorde een zachte ratel uit de filter komen bij de rotor.
Zijn er meer mensen die deze ervaring hebben??

Zelf heb ik hem opengemaakt en draaiend de rotor even tegengehouden. Dat heeft wel geholpen in mijn geval maar wellicht is dit toeval geweest.
Dus ik vraag me af of er meer leden deze ervaring hebben met de nieuwe SF Aquaflow 100 die ze momenteel verkopen.

Ik heb net nog even bij de nieuwe geluisterd die ik hier gebruik en moet zeggen dat ik nu niks meer hoor. Misschien is het een kwestie van indraaien?

Deze filtertjes blijven toch van 'wisselende kwaliteit', jij hebt goede ervaringen met het oude model weet ik, maar anderen weer niet.. die van mij (oude model) ratelen ook een beetje.
Da's het punt met deze dingen, ze kosten geen drol maar of je er op de lange duur op kunt vertrouwen blijft een vraagteken 😉

Ja het rare is dat geen van de 6 oude dat deden en de nieuwe nu ook niet meer. Ik dacht dat het aan de nieuwe modellen zou liggen maar bij de oude was dit dus net zo begrijp ik.
Raar want ik heb ze in alle kleine bakjes en allemaal erg stil.

De nieuwe is dat die met de uitstroom bovenop in plaats van in het "midden"?
Als dat de nieuwe is dan heb ik er ook een, eerlijk gezegd maakt hij hier geen lawaai. Wat ik hier hoor is het water wat in beweging is, het pompje zelf hoor ik niet.

In het model zie ik geen verschillen. Alleen heeft de nieuwe hier in het compartiment van de spons aan de zijkant ook sleuven zitten.
uitstroom zit gewoon bovenop in het midden (vooraan).

Ik heb er ook enkele gehad en vond het maar flut dingetjes, ze maakten bij mijn erg veel lawaai wat niet op te lossen was. Net of er constant lucht in zat.

Ik heb dat vaker gehoord. De zeven die hier draaien hoor je Niet en ze staan in de woonkamer.

jessicapilon zei:
http://www.beest.nl/wsize/detailzoom/00000845_beest_aquarium_superfish_filters_aqua-_flow_100.jpg

Deze heeft geen openingen in het sponsgedeelte en zal de oude zijn denk ik zo.

Volgens mij is dat de nieuwe, ik kom namelijk ook deze tegen met wat ik bedoelde de uitstroom in het midden:

http://www.aqua-lorenz.de/WebRoot/Store ... Flow_1.jpg

Ja is herkenbaar.

Laatst ook een nieuwe Superfish Aqua Flow 100 gekocht omdat het motortje van de oude niet goed meer draaide.

Nieuwe model ziet er precies hetzelfde uit. Helaas merkte ik na in gebruik name direct dat deze meer geluid maakt dan de oude.

Ook trekt het pompje meer lucht als ik hem een stukje boven het wateroppervlak houdt, dan stopt de waterstroom.

Als ik hem helemaal onder water plaats dan hoor ik hem minder maar dan is er geen optimaal contact tussen lucht en wateroppervlak waardoor de zuurstofopname minder is. Vissen gaan dan aan het oppervlak zwemmen door zuurstofgebrek.

Verder verstopte het sponsje binnen een week al met sludge waardoor de waterstroom ook minder werd.

Verder verstopte het sponsje binnen een week al met sludge waardoor de waterstroom ook minder werd??

Ja, is logisch ,he.
Dan werkt hij goed.
Prima voor garnalen.

Die met de opening onderop, is voor de kool, die erin zit.

Koop er dan 1 waar ook Siporax inzit.
Heb je meer aan.

Ik heb de nieuwe nu een poosje draaien en ik ben toch wel tevreden.
Echt veel geluid maakt hij niet op het moment.

Met of zonder gat, onderop.

Ik vind hem ook prima,hoor.
Als bijfilter.

Ik wil mijn mening herzien over deze pomp. Momenteel doet hij het perfect. Het geluid is minder en er zijn geen verstoppingen meer.

Wat ik heb gedaan is simpel. Eerst alle onderdelen losgehaald, dus ook spruitstuk en rotortje, en daarna een paar dagen in water gelegd om te weken. Vervolgens met een tandenborstel en een miniborstel alle vuil eraf gepoetst.

Draait nu een week stil en het sproeibalkje raakt niet meer verstopt.

Oorzaak was kennelijk de hoge vuillast van het aquarium waar die eerst in draaide. Het sponsfilter kan niet veel daarvan opnemen zonder verstopt te raken..

Deze ervaring wilde ik de andere gebruikers niet onthouden.

Mooi om te horen dat hij nu goed werkt. Ik kan begrijpen dat door erg veel vuil het niet lekker meer liep.

Ik heb dat rondje losgehaald uit het schuimpatroon en de koolkorrels eruitgehaald en daarna losjes opgevuld met witte filterwatten. Loopt als een tierelier en makkelijk uit te spoelen zo af en toe.

Ik haal ze ook leeg en vul ze daarna niet weer op.

Mijn Aqua 100 maakt een soort van fluitketel geluid.

Weet iemand de oorzaak van dit?

Ja, lees dit topic nu eens terug!!.
Wat er al gedaan is.

Uit elkaar halen, alles schoonmaken. behalve de spons.

Vooral dat uitstroom buisje( die heb ik gelijk weggegooit) of gaatjes groter maken.

Ik had dit allemaal gedaan en hoor dat brommende geluid niet meer, maar rond middernacht gaat ie opeens een fluitketel geluid maken.

Maxie zei:
Ik had dit allemaal gedaan en hoor dat brommende geluid niet meer, maar rond middernacht gaat ie opeens een fluitketel geluid maken.

Misschien liep zijn klok voor. 2 nachtjes te vroeg voor gillende keukenmeiden.

Als hij iets er door zuigt, kan het ergens tussen geraken.
En dan kijk je even, al is het midden in de nacht.
wakker worden ,met een bak vol dode vis is erger.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan