Wat is er nieuw

ShadowBox achtergrond.

MaestroCygni

Well-known member
Lid geworden
6 mei 2015
Leeftijd
23
Heeft iemand geprobeerd om een shadowbox te gebruiken als achtergrond?
Het is een soort van ruimte achter het aquarium, met een lichtbron achter een structuur (van hout, steen, of zelfs karton), waarvan de schaduw op de folie achter het aquarium wordt geprojecteerd, waardoor een zeer indrukwekkend diepte effect wordt gecreëerd.

1 plaatje zegt meer dan duizend woorden:

img_8463.jpg

Zou dit werken in een aquarium met witte folie? Ik zag namelijk de forest scape van @Nigel, en ik moest gelijk aan zo'n shadow box denken. En aangezien ik binnenkort wel een scape zou willen maken, leek het me leuk om zoiets te proberen.

Ik heb ooit melkachtige folie achter een aquarium gehad met daarachter verlichting die de indruk gaf van ondergaande zon. Niet precies wat jij bedoelt, maar het effect was indrukwekkend. Helaas geen foto's meer van.

Ik heb ooit melkachtige folie achter een aquarium gehad met daarachter verlichting die de indruk gaf van ondergaande zon. Niet precies wat jij bedoelt, maar het effect was indrukwekkend. Helaas geen foto's meer van.
Heb ik ook wel eens gezien inderdaad. Met bepaalde scapes is dat waarschijnlijk ook mooier dan een shadow box, aangezien het soms ook druk en rommelig kan ogen.

Gaaf idee! Ik vraag me af of zoiets is toegestaan als je deel wil nemen aan wedstrijden. Ik zie je post nu pas. Als je een mention doet krijgt die gene geen melding helaas.

Wat voor scape ben je van plan om te maken?

Gaaf idee! Ik vraag me af of zoiets is toegestaan als je deel wil nemen aan wedstrijden. Ik zie je post nu pas. Als je een mention doet krijgt die gene geen melding helaas.

Wat voor scape ben je van plan om te maken?
Ik neem aan dat het toegestaan is, ik zie niet waarom dat niet zo zou zijn 😛

Ik dacht ook aan een soort van bos-achtige scape, maar dat wordt hem waarschijnlijk niet 😛 Het wordt waarschijnlijk een soort van eiland.

Gaaf idee! Ik vraag me af of zoiets is toegestaan als je deel wil nemen aan wedstrijden

Volgens mij wel. Er passeren wel meerdere 'kunstgrepen' de revue.
Sommigen gebruiken foto's van wolken of ook backlight effecten icm een foto.
Ik zag ook een bak passeren waarvan de bodemplaat schuin oplopend was gekit met onder de bodemplaat een tactisch geplaatste lichtbron zodat het licht precies uit de bodem straalt...
Sommige watervalletjes met zand of filterwol als water lijken veel kunstmatiger en geforceerd imho. Goh, zelfs een kerstscéne inclusief kinneke Jezus, maria, Jozef en een ezel en een paard haalde ooit het online foto-overzicht van een grote scapewedstrijd... 😀

Een shadowbox zoals hierboven lijkt me dan zeker geen probleem...
Wanneer je zoiets toepast is het volgens mij vooral belangrijk dat je niet te ver gaat, less is more. Maar als het goed toegepast wordt bij de juiste bak kan het zeker een meerwaarde zijn denk ik!

Trouwens een topidee van je , Maestro!
En dat voor een scaper die nog niet begonnen is!!

Direct de revolutionaire toer opgaan en een vernieuwend idee lanceren!!

Atta boy!!!
Dat belooft!
:thumbs:

Jammer, Why not? 🙂

Een eiland is ook gaaf natuurlijk.
Omdat ik geen co2 kan toevoegen, en de meeste planten die in een forest scape passen echt co2 nodig hebben, terwijl een eiland er ook goed kan uitzien met makkelijke planten zoals javavarens, makkelijke mossen, cabomba, etc.

Trouwens een topidee van je , Maestro!
En dat voor een scaper die nog niet begonnen is!!

Direct de revolutionaire toer opgaan en een vernieuwend idee lanceren!!

Atta boy!!!
Dat belooft!
:thumbs:
Haha, ik heb genoeg ideeën, maar helaas wel twee linkerhanden...

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan