Wat is er nieuw

Sherry barbelen (Barbus titteya )

A

Annie

Guest
Welke vissen kun je bij de Sherry Barbeel zetten?

Ik zou graag naast de Sherry Barbeel, een groepje Corydoras willen hebben.
Ook komen er enkele grote Japonica Garnalen in en misschien wat Vuurgarnalen.

Welke vissen gaan allemaal goed samen met de Sherry Barbeel?

Hoe moet de verhouding man/vrouw zijn?

Ze komen in een Juwel Rio 125.

De sherrybarbelen hier gaan prima samen met Corydoras (zelfs de kleine habrosus). Ook Japonica's laten ze met rust. Kleine garnalen worden genadeloos opgejaagd en afgemaakt.

Zorg ervoor dat je 3 of meer mannen hebt. Het aantal vrouwen maakt niet uit.

Ik las dat ze geen voer opeten wat op de bodem ligt.
Klopt dat?

Eten ze alleen zwevend voer?

Welke vissen kan ik er nog meer bij zetten?

Ik zoek naast hun ook nog een andere soort.

Zouden bijvoorbeeld Zwaarddragers kunnen of een Gourami-soort?

Ik zoek zeg maar nog een blikvanger erbij.

Wat merk jij van hun schuwheid?
Ik las dat ze vaak schuw zijn.

Ze eten hier ook van de bodem.

Medebewoners moeten niet op hun rust gesteld zijn, want daar zijn Sherry's te druk voor. Daarom zou ik niet direct voor Gourami's gaan, maar ik heb geen ervaring met die combinatie, dus misschien kan iemand anders daar wat van zeggen.
Zwaarddragers moeten zeker kunnen, maar die zitten wat klein in een 80 cm. bak.

Wat vind je van Platy's? Die zijn ook in hele mooie kleuren verkrijgbaar en zijn qua uiterlijk wat te vergelijken met zwaarddragers.

Schuw zijn mijn Sherry's niet. Zorg voor voldoende plantjes en soortgenoten en dan zijn ze zelfs wat brutaal. 😉

Jones zei:
Ze eten hier ook van de bodem.

Medebewoners moeten niet op hun rust gesteld zijn, want daar zijn Sherry's te druk voor. Daarom zou ik niet direct voor Gourami's gaan, maar ik heb geen ervaring met die combinatie, dus misschien kan iemand anders daar wat van zeggen.

Schuw zijn mijn Sherry's niet. Zorg voor voldoende plantjes en soortgenoten en dan zijn ze zelfs wat brutaal. 😉

Van de bodem eten doen ze hier ook, alleen niet het voer wat ik ze geef. De tabletten van de Kuhlii�s knabbelen ze wel eens wat vanaf.
Als je ze een tijdje in de bak hebt eten ze zelfs uit je hand, zo nieuwsgierig kunnen ze zijn.

Zelf heb ik er een aantal kegelvlekjes (Trichonostigma heteromorpha) bij in de bak. En op de bodem een aantal Pangio Kuhlii's. Die combinatie heeft nog nooit voor problemen gezorgd.

Qua verhouding van de sherry's heb ik 2 mannetjes en 5 vrouwtjes. Niet te druk voor de vrouwtjes en ze leggen regelmatig eitjes die dan ook vrij snel weer opgegeten worden door de kegelvlekjes.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan