Shin Mao 85 liter zeewateraquarium en Reefer 170 Deluxe (Jessicapilon)


Leuk John! Maar de Montipora digitata is nou niet bepaald een beginners koraaltje. Ik zie ook dat het redelijk laag in de bak zit, ik zou hem verplaatsen naar een hoger punt (= meer licht) en vlak bij de stromingspomp. Als je dat doet moet het goed komen.
Wat wél een beginners koraal is, is Montipora capricornis.
 
Tja, je weet vast al wel wie er vertelde dat deze prima kon:D:D
Tja, op zich is het geen leugen, digitata word wel aangeraden voor beginners, maar als ik weet dat het jullie 2de koraal is zou ik het zelf niet aanraden. Maar goed, de rode digitata kan met 150 tot 700 par al goed groeien. Ik schat dat als jullie het koraal naar boven verplaatsen de 180-200 par halen. En dan wel dichter bij de stromingspomp.
 
Ja het is zeker leuk maar iets heel anders dan wat we gewend zijn;)
 
Deze kokerworm is opens opgedoken in onze bak:D:D. Links in het midden
raar beest 010.JPG
van het gat zie je hem zitten al is hij amper twee centimeter.
 
Wow mooi hoor. Al moet ik wel wennen aan al die vreemde namen van die koralen enzo.
Mij te moeilijk allemaal hahaha
Maar dit is wel genieten als je het allemaal ziet groeien enzo lijkt me
 
Ja zodra de nitraat iets lager is kijken we verder. De namen zijn inderdaad nogal moeilijk An:(
 
We hebben inmiddels ook 2 Zeehaasjes gezien en die zijn waarschijnlijk uit de lfs meegkomen. Ze zijn erg klein met zo n 1,5cm.
 
Hier wat laatste foto s met nieuwe koraaltjes. Gelukkig is de groenalg weg/op zn retour.
zout 15-4-17.jpg
zout 15 4 17.jpg
zout 15 4 17 1.jpg
 
Ja het gaat redelijk maar ja we zijn er nog niet hoor. Nu 3 koralen en misschien komende week een garnaal of heremietkreeft erin. Heb gister WJ de waarden laten meten en volgens hem prima. Ik meet met Red Sea 10-15mg nitraat maar WJ met Colombo maar 5 mg.
 
Klinkt bekend dat hoor is bij mij ook zo. Ik zie verder geen enkel probleem bij geen enkele van mijn levende have.
 
Ja als het goed is wel John. Maar de egel heeft weinig te poetsen over gelaten:D:D.
Al een idee, wat het visbestand is?

We denken aan in ieder geval een vaatje zoute haring:D:D:p. Haha, nee nog niet maar er zit een egel in en straks nog een garnaal en dan 2 of hooguit 3 visjes.
 
Zo een bloedgarnaal zijn mooikes hoor en superleuk om volgen , ik heb er 2 van .
Eventueel nog eentje tegen aptasia , een pepermunt .
Die doen ook mooi werk leveren .
 
De bloedgarnaal is inderdaad erg leuk. Ook wel prijzig maar ja dat is al het zoutwater eigenlijk:D:D
 
gelukkig de foto´s zijn er weer was der 1 kwijt dacht ik
gaat lekker zo te zien John is een kwestie van geduld lees ik vaak dus volhouden
 
Ja dat is waar Jaap en dat is mn sterke kant dan ook:'(. Maar het is leuk naast het zoetwater dus dat maakt een boel goed van het wachten;).
 
Gelukkig had de LFS dus gelijk met de Caulastrea Curvata green. Zo i zo heeft deze nu meer licht dan in de LFS daar stond hij onder minimale licht.
 
:oops:ik heb hem vast gelijmd aan het steen. Maar denk wel dat het goed komt.
 

Terug
Bovenaan