1. Bezoekt u ook even onderstaande sponsor om onze server in stand te houden?
    Ontzet Notitie

shiners

Discussie in 'Overige koudwaterbewoners' gestart door rasborarood, 5 jul 2010.

View Users: View Users
  1. peter46

peter46

Lid geworden:
    8 okt 2013
    de laatste foto is van de sluiers die naar een andere liefhebber zijn gegaan,is er iemand die notropis lutipinnis heeft en wil ruilen met shiners of erytrogasters

2. MauriceB

MauriceB

Lid geworden:
    26 mei 2013
    Nee helaas niet, mooi dat het zo goed gaat .
    Hier pas kweek als het buiten warm genoeg is.

3. goof

goof

Lid geworden:
    14 jun 2015

4. goof

goof

Lid geworden:
    14 jun 2015
    Bij mij zitten ze al een paar jaar in de buitenvijver die ook wel eens bevriest.
    Maar nog geen succces gehad met kweken

5. goof

goof

Lid geworden:
    14 jun 2015
    Ze kunnen wel degelijk tegen de vorst. Bij mijnzitten ze al een paar jaar in een buitenvijver

6. peter46

peter46

Lid geworden:
    8 okt 2013
    Na dat een aantal pogingen met notropis chrosomus te kweken mis lukt zijn ,ik had in febr een aantal chiners naar binnen gehaald om mee te kweken ,zag ze wel afzetten ,telkens de kiezel bakjes apart maar steeds lukte het niet om jongen te krijgen
    Ik heb toen de visjes weer in het buiten aquarium terug gezet,en omdat te temperatuur toch altijd hoger hierin is als in de vijver kwamen ze alweer snel op kleur
    kiezelbakje er in en ze begonnen af te zetten ,het kiezelbakje waarin ik een roostertje in gelegd heb met daar bovenop een laag kiezel ,als je te veel kiezel er op legt kruipen de visjes er tussen en zitten ze vast
    de volgende dag kiezel bakje apart in een aquarium 60 30 cm na een paar dagen werd het water wit toen ik de kiezel er uit haalde bleek alles beschimmeld een paar jongen zag ik nog zwemmen maar die hebben het ook niet gehaald
    Dat zelfde heb ik nu weer gedaan,ik zag dat de chiners op kleur waren en dat ze in plaats van horizontaal vertikaal begonnen te zwemmen ,het kiezelbekje er in en een minuut later zaten ze er bijna allemaal in,het aquiarium klaar gezet daar in esha2000 er in preventief na een paar uur kiezelbakje in in dat was vrijdag nu dinsdag heb ik het kiezel bakje leeg gehaald ik schrok er van hoeveel jongen ik zag ,zoveel was de bedoeling ook weer niet zijn er zeker 1000 maar eigelijk niet te tellen,ben nu begonnen met Liquifry no 1 te voeren deze week krijgen ze ook artemia quick en geweekt stof voer normaal moet dat lukken,maar of het met deze hoeveelheid jongen weet ik het nog niet ,hoop ze groot te krijgen,mijn jongen van de erytrohrogasters doen het nog steeds goed en zijn nu ruim een maand oud die heb ik nog binnen zitten foto een het afzetten foto 2 eitjes

DSCF4685.jpg

DSCF4687.jpg

7. MauriceB

MauriceB

Lid geworden:
    26 mei 2013
    Hier zitten ze ook in de vijver en zelf in de vijver jongen overgehouden vorig jaar.

8. MauriceB

MauriceB

Lid geworden:
    26 mei 2013
    Vet man

9. peter46

peter46

Lid geworden:
    8 okt 2013
    In de vijver houd je ook altijd wat jongen over maar de ouders hebben er geen problemen mee om hun jongen voor een maaltijd aan te zien ,ik had vorig jaar ook een paar jongen over ,dit was het laatste jaar dat ik ze nog apart heb gezet ,als ik de jongen al groot krijg waar blijf je er dan mee,het is dat ik het gewoon niet kan laten om er mee te kweken,nu heb ik alleen nog de uitdaging om met de roodvin windes te kweken ,ik ben van plan omdat ze hun eieren op waterplanten afzetten deze zomer war planten over te zetten in een aparte bak en kijken of er doormiddel van eitjes jongen uit komen,en maurice als je later deze zomer wat vers bloed voor je chiners wil hebben als ik ze groot krijg ze kosten voor jouw niks maar je moet ze wel in tilburg halen

10. MauriceB

MauriceB

Lid geworden:
    26 mei 2013
    top bedankt peter, maar heb nog een stuk of 30 jongen die deze zomer hard zullen groeien en volgend jaar volwassen zullen zijn.
    heb ook jonge erythogaster zwemmen buiten.
    ga me dit jaar voornamelijk richten op kweek van de macropodus occelatus en pak buiten wel een kweekje mee van de chromosus/erythogaster

cyprinella's zijn lastig te kweken wellicht zet ik die nog eens apart

11. peter46

peter46

Lid geworden:
    8 okt 2013
    Ze zijn er allemaal nog is wel druk in het bakje 60 30 ,laat ze er nog een week in zitten voor ze naar een grotere bak verhuizen is nu nog makkelijk met voeren omdat ze als het ware in het voer moeten zwemmen op deze leeftijd in de buitenbak zijn ze weer aan het afzetten,maar die laat ik er gewoon in ,heb er nu wel genoeg

DSCF4694.jpg

MauriceB vindt dit leuk.
  12. Ruben01

Ruben01

Lid geworden:
    22 aug 2016
    Sjeetje!!

Heb je ze al geteld?:D

13. MauriceB

MauriceB

Lid geworden:
    26 mei 2013
    Lekker peter kan niet wachten tot het warmer word

14. MauriceB

MauriceB

Lid geworden:
    26 mei 2013
    Peter ik heb een maat van me met een nieuwe vijver die zoekt nog shiners dus als je er toch teveel krijgt

15. EJAY

EJAY

Lid geworden:
    18 aug 2014

Peter, wat voor filter heb je in de bak hangen ?

16. MauriceB

MauriceB

Lid geworden:
    26 mei 2013
    Weer een kweek mislukt alles verschimmeld

17. Ruben01

Ruben01

Lid geworden:
    22 aug 2016
    Jammer....
    Volgende keer beter!;)

18. MauriceB

MauriceB

Lid geworden:
    26 mei 2013
    Als ik wist wat ik nou verkeerd deed vorig jaar ook al .
    Moet ik de afzetbak in de vijver laten tot de eitjes zijn uitgekomen?
    Nu haal ik de hele bak eruit.
    Zit een rooster op dus dat kan.