shiners

Prachtige vissen!

Zou je een wat uitgebreidener kweekverslag kunnen schrijven? Wil het zelf ook wel eens proberen;)

Heeft er iemand een goed adres waar ik deze visjes kan aankopen , online of eventueel regio noord brabant , ben zelf van Antwerpen.Ik vind ze nergens in de buurt

Ik weet niet of ik voor mijn vraag een nieuwe topic had moeten starten of dat het hier op zijn plaats is. Maar ik heb wat advies nodig met betrekking tot jonge visjes.
Ik heb een aquaponics systeem met notropis chrosomus, ze zijn nu elke 2 weken eitjes aan het afzetten. (vandaag alweer de derde ronde)
De eerste lichting jonge vissen zwemt al rond in een apparte bak, ze zijn nu een millimeter of zes.
Ik heb echter totaal geen ervaring met het kweken van vissen, en ik weet niet goed hoeveel voer ik ze moet geven. Ik las in deze post ergens dat ze "in het voer moeten zwemmen de eerste dagen" klopt dat?
Nu geef ik ze drie keer per dag een beetje stofvoer, (wat voor het merendeel blijft drijven) er zit een slak in de bak om het overtollig voer op te eten.

Moet ik zoveel voeren dat het water een heel klein beetje troebel is van het voer, of gewoon zoals ik nu doe; een heel klein beetje voer geven dat blijft drijven.
Bij voorbaat dank voor het advies.

Oja, bedankt voor alle info in deze topic. zonder alle kweektips was het waarschijnlijk niet gelukt de vissen te kweken. Ik zal vanmiddag proberen wat foto's te maken van de vissen.

hier wat fotos van de vissen, ik krijg helaas de jonge visjes niet goed op de foto omdat ze nog zo klein zijn, de camera wil niet scherp stellen....
274383
274382

Laatst bewerkt:
Aqua(s)chat-room
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
  • TonHageraats:
    Anderkleurtje gebruikt :D
    Link
  • NicoleE:
    Ja ik zie wit op donkere achtergrond, en jij? Toch niet wit op wit?
    Link
  • TonHageraats:
    Ik zie jouw teksten als wit op wit, pas als ik selecteer kan ik het lezen.
    Link
  • NicoleE:
    Hmmm hoe zet ik dat terug naar standaard?
    Link
  • TonHageraats:
    Via settings, kleur aan klikken en het gummetje gebruiken.
    Link
  • NicoleE:
    Ik ga proberen, zoefkes... en bedankt!
    Link
  • NicoleE:
    Test test
    Link
  • TonHageraats:
    Prima zo :thumbs:
    Link
  • NicoleE:
    Dank je Ton
    Link
  • TonHageraats:
    Ik ga weer even wat doen. laters.
    Link
  • jessicapilon:
    Ja op de donkere ondergrond zag ik het wel goed :D :D
    Link
  • jessicapilon:
    avond allemaal
    Link
  • Link
  • jessicapilon:
    avond Stevy
    Link
  • Hoogheid:
    Een hele goede avond allemaal!
    :koffie:
    Link
  • jessicapilon:
    avond Hoogheid
    Link
  • Link
  • jessicapilon:
    Het is al wat aan het afkoelen gelukkig
    Link
  • Hoogheid:
    Ja, het begint eindelijk dragelijk te worden buiten. Wij hebben praktisch de hele dag volle zon in onze tuin, heerlijk maar vandaag wat warm. Dus ik heb de schaduw opgezocht onder een boom waar een koppeltje duiven een het bouwen is aan een veilig nestje vermoed ik. Het was een fijne dag vandaag.

Hoe zag jullie dag eruit vandaag?
    Link
  • jessicapilon:
    zoals elke dag zo ongeveer maar dan doen we alles een tandje langzamer met die warmte
    Link
  • jessicapilon:
    moge allemaal
    Link
  • jessicapilon:
    middag allemaal
    Link
  • jessicapilon:
    avond
    Link
  • DenDaFF:
    Hey, ben even niet actief geweest op het forum. Update ziet er goed uit! Paar puntjes die ik wel gemerkt heb hier: forum reageert hier opmerkelijk trager? Via smartphone krijg ik steeds (na enkele sec al) doorverwijzing naar reclame pagina. Nog mensen die dit hebben?
    Link
  • DenDaFF:
    verder, toppie ! :-)
    +1
    Link
    DenDaFF: verder, toppie ! :-) +1
    Bovenaan