Wat is er nieuw

Shortysfishies vissies

• Onderwerp starter Onderwerp starter Shortysfishies
  • Startdatum Startdatum
S

Shortysfishies

Guest
Sinds 9 oktober ben ik in het bezit van een Rekord 600. :smitten: Het was even aftasten en bedenken wat ik wilde. Ik heb ook een aantal vissen weer een ander huisje gegeven, omdat ik het gevoel had dat ze niet erg gelukkig waren. Op dit moment heb ik 8 Sherry Barbeeltjes en 4 guppen. Ook Ancistrus Hugo en 4 appelslakken wonen bij mij. Evenals een Sulawesi slak en tig poelslakjes.
Mijn vraag is wel: kan ik nog wat barbelen erbij doen, of is het schooltje zo groot genoeg. Zelf zat ik er aan te denken om er in totaal 12 te nemen. En eventueel nog een vrouw Ancistrus.

Ik zal straks wat foto's plaatsen.

Als je nog een ancistrus neemt krijg je jongen, ik weet niet of je bak daar op zit te wachten.

als je de guppen weg zou doe zouden er misschien nog wel 4 barbeeltjes bijkunnen, of je naast de guppen nog 4 barbeeltjes extra kunt doen weet ik niet.

ben benieuwd naar de foto's! 😀

Ben benieuwd naar de foto's 🙂

Eventueel zou je je vraag kunnen stellen bij: Samenstelling Visbestand, elders op het forum.

Dank je wel voor jullie reacties. Ik ben ook nog niet zeker of ik het ga doen, maar ik vond 12 wel een goed aantal haha. En over het vrouwtje Ancistrus ben ik ook nog niet zeker. Maar vindt het anders sneu voor Hugo 😛.

Hier wat foto's. Er komen nog wat plantjes bij, ook drijvers.
En reken maar vast op wat foto's van Hugo, want die laat zich graag fotograferen 😀

Een totaal overzichtje.
iPX72VEW_3FrsyyjlWFV3MWfwab7RTpl.jpeg

Helaas wordt de grote plant achterin wat geel, maar ik laat hem nog wel staan, misschien gaat hij (nu ik een reflector heb) het weer wat beter doen.

Dank je wel Fishy! Ik wilde hem zo natuurlijk mogelijk houden.

ziet er leuk uit 🙂 persoonlijk zou ik dat potje minder in het zicht leggen, maar dat is een kwestie van smaak 😉

ook mooie grote appels 😀

Hugo is een L144??

Dat potje wordt nog meer 'verstopt', er komen nog plantjes bij. Hugo is inderdaad een L144 van nu 8.5 cm. De appels groeien ook schrikbarend groot. Ik weet niet precies hoe je die moet meten, maar van de grootste is de voet ruim 5 cm. Zodra de nieuwe planten op hun plek staan, volgen er nieuwe foto's.

leuk 😀

volgens mij wordt de maat van appels vaak uitgedrukt in euro's, bijv. 50 cent muntstukje of 2 euro muntstuk, vaak om een beeld te geven. anders meet je het huisje, de diameter dan.

Het fotomodel 😛

pa7fwWTp3PhIuYSrLI2QKcbEw8rLPTiy.jpeg

Een mini verrassing in de bak: 1 van de twee baby Zwaarddragers! Pa en ma (en tante) zijn verhuisd, maar deze mogen nog even blijven, dan worden ze groot en sterk (hoop ik)

dQhK5hlYcNUWDoPUE_TtfYxaLoGISBwn.jpeg

Hier weer even een update! Ik heb wat nieuwe plantjes!

Totaal overzichtje
rA6irgJZ5dAN8WZSnPZwKwZN2AOcXmDs.jpeg

3 x Echinodorus tenellus (hopelijk een beetje Slak Proof)

1 x Hottonia inflata/palustris

1 x Cryptocoryne beckettii (tegen de zwarte bak van de pomp)

1 x Salvinia natans

Kater Thijs wil weten wat er nou weer in de bak zweeft.

leuk 😀

sherrybarbeeltjes 😀 ik heb ze ook, erg leuke visjes 🙂

Ik kende ze nog niet, maar ik vind het ook super beestjes! Heb er nu dus acht, maar zit er aan te twijfelen er een dozijn van te maken.

QfXU4syKEsTuVlDvGoPY0pO90sqe3bjJ.jpeg

Mijn Sherry Barbeeltje.

Kerstsfeer ten top 😀

dDpoRql8WrKezQut3HkRbVsELqpd81JD.jpeg

1 van de twee baby zwaarddragers

dDpoRql8WrKezQut3HkRbVsELqpd81JD.jpeg

Ook spruiten gaan er in! :thumbs:

q-pEkVadduYsWbn3YHVJdMgkYFxGdMMa.jpeg

q-pEkVadduYsWbn3YHVJdMgkYFxGdMMa.jpeg

De hangplek van Hugo.

k7NT5-fzJGxamsGbQmDFHVM9A7wyXSMx.jpeg

De Tweeling groeit hard!
k7NT5-fzJGxamsGbQmDFHVM9A7wyXSMx.jpeg

leuk bakje!
en de kerstboom staat bij mij op precies dezelfde plek 😀

813255_0_82_056.jpg

wordt hugo nog veel groter??

Hij is nu zo'n 8.5 cm. Ik schat dat hij nog een cm of 4 groeit.

Balancerende appelslak. Hangt graag aan de wortels van het drijfplantje. Ook ervan eten is favoriet.
gQE1wdOHO4rUq9ZSKeKy2UeCzFOs0RAq.jpeg

(Let niet op de neusstreepjes op het glas.... Thijs vindt het aquarium ook zo leuk!) :daisy:

MwrA4Bxj4SeMErENv34Tly3qdimojzdy.jpeg

Eten terwijl je je voortplant. Je moet het maar kunnen :thumbs:

Mooie bak hoor en met een beetje geluk breiden je barbeeltjes zelf wel uit

Dank je wel! De barbelen zijn helemaal happy, nu met z'n 14en!

Hier nog een foto van Hugo
XB6xxkakU3j1T7kHAn1oyfseUG-qkKLV.jpeg

Eerlijk zullen we alles delen :smitten:

TyB8W5BoSAPYT7I0qrPqQ7Vzfy_zAUsV.jpeg

Voor het eerst aan de courgette. Dat gaat erin als koek!

9WmB_a-FWEj515GJCWV3HgdPW8EOz0Iw.jpeg

TGeDkSfcp9-ei3McGmbBCyzpiuGkHCi6.jpeg

Kunstzinnige vis!

We zijn ondertussen bijna 9 maanden verder en de bak draait nog goed, maar ben er niet meer echt tevreden mee. de Sherry's doen het eigenlijk heel goed, en ook Hugo is nog happy. Wat ik alleen niet begrijp: Ik vind steeds meer leeggegeten slakkenhuizen. Zelfs de grootste appelslakken gaan eraan. Nee, ik heb geen Helena's en gebruik verder ook geen slakken bestrijdingsmiddelen. Poelslakken heb ik al maanden niet gezien. Ik heb wel een heuse babyboom aan appelslakken gehad. Een heel stel verkocht aan de dierenwinkel en er zitten er nog genoeg in om ook weer te verkopen, mochten ze de gewenste grootte halen. Van dat laatste ben ik dus steeds minder zeker.
Ik heb 1 keer een gekookte mossel in de bak gedaan, mede voor Hugo. Die vond dat heerlijk, maar ook de appelslakken zaten er volop van de te genieten. Kan het daardoor zijn dat ze de smaak van vlees te pakken hebben en daardoor de slakken pakken? Ze krijgen dagelijks groente en ook vlokvoer en tubifex. Ik weet niet meer wat ik er aan kan doen, om die slachting onder de appels te voorkomen.

Ik zou het liefst de bak leeghalen en helemaal opnieuw beginnen. Maar ik kan natuurlijk ook mijn Sherry's en Hugo niet even verhuizen.

Vraagje: kan een Ancistrus op een zandbodem, want dat zou ik dus graag willen. En dan wat stenen en wat hout erbij.

t-zXvWPso2ik39tfy0Z-BQ06vP67_Fau.jpeg

Een totaaltje van hoe de bak er op dit moment bijstaat.

Hugo aan de wortel. En op de voorgrond een lege appelslak.

Hier nog een zielig leeg appelslak huisje.

b8NbupeDiizF9p6xFYPsuWMl4RnxM-xw.jpeg
b8NbupeDiizF9p6xFYPsuWMl4RnxM-xw.jpeg

Lang geleden dat ik wat gepost heb in dit album. Mijn Rekord 600 draait super. Ik heb al een jaar een zeer stabiele bak, zonder uitval. En het doet het zelfs zo goed, dat ik vandaag ineens een baby visje rond zag floepsen. :smitten: De Sherry's hebben het dus duidelijk naar hun zin.

Dit moest ik gewoon even delen. :foto:

Dank je wel!

Hallo,

Ik heb even jullie hulp nodig.

Ik wil eigenlijk mijn bak wat opnieuw inrichten. Eventueel wat planten erbij en ook misschien wat stenen en of hout. Steen niet al te veel, want dat hebben volgens mij de vissen niet nodig.
Ik heb in de bak: 1 L144 en zo'n 12 Sherry barbelen. En wat appelslakken. Ik wil er geen nieuwe vis bij, maar wel eventueel nieuwe en andere planten.

Enige ideetjes?

Over een week of vier komt de Rio 180. Nu heb ik ineens een baby boom aan Sherry barbelen. Scheelt weer geld, dus dat is mooi haha. Ik weet eigenlijk bijna zeker dat de ouders hun eitjes afzetten in een javavaren die wat op hol is geslagen qua groei. Ik wil die eigenlijk overzetten in die nieuwe bak, maar is dat verstandig. Ik ben als de dood dat ik anders eitjes en/of kleine visjes weggooi, als ik dat niet doe.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan