Wat is er nieuw

Shrimps territoriaal naar H. amandae?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Hoppit
  • Startdatum Startdatum
H

Hoppit

Guest
Gisteren hebben de garnalen vriendjes gekregen. Nl 6 Corydoras pygmaeus and 5 Hyphessobrycon amandae. De Corydoratjes zitten in het originele bakje het wormprobleem op te lossen en de amandae zitten met de garnaaltjes in een nieuw bakje ernaast.

Ze zitten sinds gister samen en vandaag valt me op dat de garnalen zich een beetje etterig gedragen. Ze sjezen als een malle door de bak (zie geen vervelling liggen) en willen af en toe wel eens naar een van de visjes 'knippen'. Ze lijken er bewust heen te schieten waardoor de visjes wegschieten.

De amandae blijven wel nog redelijk laag, dus ik vermoed dat ze niet voldoende hoge plantjes hebben naar hun mening. Ga zo wat drijfspul halen, dat ze zich misschien wat meer op hun gemak voelen.
Kan dit laag blijven ook te maken hebben met de hoogte van mijn pompje? 't zit nu ongeveer op de helft qua hoogte en de shrimps vinden het helemaal best.
De garnalen sjezen echt van hoog naar laag of er duidelijk iets spannends bezig is, terwijl de visjes maar wat timide blijven. Heb ze ook al wat vlokvoer gegeven, maar er is er nog geen enkele omhoog gegaan.

Zijn mijn shrimps territoriaal of zijn mijn amandaetjes nog niet helemaal op hun gemak? Of ben ik weer te bezorgd en komt dat allemaal wel goed :$

Heb het hele forum al afgezocht, maar over H. amandae kom je ze enkel tegen wanneer ze vernoemd worden als minigezelschapsvisje. Wel al ergens tegen gekomen dat CB iets meer vinnig zijn dan CR (maar heb niet zo'n hoge kwaliteit shrimp, dus of dat nu zo meespelend is als het niet eens 'echte' zijn).

Ik denk dat ze nog niet echt op hun gemak zijn, omdat ze zo kort in het bakje zitten. Wat meer plantjes is niet verkeerd. Dat ze in het midden zwemmen is dacht ik heel normaal, doen ze bij mij ook, of zelfs iets lager.

En dat je geen vervelling van je garnalen ziet liggen, en dat ze toch ' sjezen', komt ook wel vaker voor.

Heb je de garnalen dan verzet? Garnalen durven ook al eens als gek rondzwemmen wanneer de waterkwaliteit niet ok is, was het nieuwe bakje ingedraaid?
Gaat het trouwens over twee superfish home 8 bakjes? Iemand moet de pret bederven maar met 8 liter zijn deze volkomen ongeschikt voor visjes hoe klein dan ook. Zelfs voor garnelen vind ik ze te klein (en heel moeilijk om stabiel te houden). Jammer maar helaas.

Het gaat nu om een Superfish Home 8 en een Nano Cube 10. De bedoeling is dat ze naar de Nano Cube 60 gaan (maar die staat nu nog ingericht en ingedraaid te worden).

Na 5 dagen Itali� bleek de pomp van het Superfishje de geest gegeven te hebben, waardoor de planaria/nematoden/copepoden-populatie volledig ontploft was.
De shrimps konden geen centimeter wandelen of ze liepen wel iets van hun pootjes of sprietjes te schudden. Heb dus maar even heel snel via MP de Cube 10 gekocht en na goed spoelen alles over gezet op het grind na. Misschien geen optimale actie maar de wormpontploffing was ook niets.

Ondertussen hebben de 6 Corydora het probleem van de Superfish wel grondig aangepakt! Eergisteren waren de wanden nog 'mistig' van de wormen, vandaag zijn de wanden schoon!
Viswinkelman zei dat ze er wel weg mee zouden weten en daar heeft ie wel volledig gelijk in gehad.
Hoewel we volgens mij krachtpatser garnalen hebben (na 2 maanden in een nanobakje bij onervaren eigenaars leeft alles nog), vond 'k ze zonder eigen water in de Cube 10 flikkeren ook wat bruut. Dus die kregen eigen water mee, wat volzwom met wormen. Om het probleem van de Superfish niet naar de Cube 10 te brengen, hebben zij dus de tetra als vriendjes gekregen.
De garnalen zijn ondertussen iets rustiger naar de tetra's sinds de nieuwe hogere plantjes. De garnalen hebben genoeg schuilplekjes, maar favoriet zijn de minibloempotjes, waar de visjes gister continu rondhingen.
(BTW, dit gaat niet over 200 garnalen of zo, de populatie bestaat uit 9 low quality bumblebees)

't Was eigenlijk ook nooit mijn bedoeling om vissen te houden, maar daar bleken opstartbeestjes een ander gedacht over te hebben.
Dus zodra de grotere bak ingedraaid is, hebben we nu gewoon twee quarantaine/babybakjes.
Leermomentjes.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan