Wat is er nieuw

Siamese algeneter

• Onderwerp starter Onderwerp starter Cyro
  • Startdatum Startdatum

Cyro

New member
Lid geworden
24 mei 2025
Leeftijd
21
Ha iedereen, fijn dat je de tijd neemt om dit bericht te lezen. Ik heb al even 2 Siamese algeneters in mijn bak zitten. Die bak is 60L, met genoeg planten en schuilplaatsen. De temperatuur is altijd al stabiel 24 graden Celsius geweest. 1 algeneter is altijd al groter en actiever geweest dan de ander, ook dus wat steviger. De ander is altijd wat minder actief geweest en wat kleiner dus ook dunner. Sinds 3 dagen ligt mijn kleine Siamese algeneter vaak op de grond en tussen planten. Gelukkig vindt hij/zij nog wel om de paar minuten een ander plekje. Kan iemand uitleggen wat er met mijn vis is? Nog nooit een ziekte plaag of überhaupt een zieke vis in deze bak gehad. Antwoorden worden zeer gewaardeerd!! De eerste twee foto’s gaan over de stille vis. De laatste gaat over de actieve vis

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    1.4 MB · Weergaven: 30
  • image.jpg
    image.jpg
    2.1 MB · Weergaven: 29
  • image.jpg
    image.jpg
    2.1 MB · Weergaven: 29
Misschien gewoon oud?

• Leuk
Waarderingen: Cyro
Misschien gewoon oud? Daar zat ik inderdaad zelf ook over te denken. Wel raar. Heb die vis pas eind 2024, rond november, gekocht. Online lees ik dat ze wel tot 10 jaar kunnen worden

Als het nakweek is zal die misschien nog jong zijn, bij wildvang weet je het nooit zeker.

• Leuk
Waarderingen: Cyro
Als het nakweek is zal die misschien nog jong zijn, bij wildvang weet je het nooit zeker.
Vanochtend keek ik in mijn bak en lag hij dood op z’n zij. Geen idee wat het geweest kon zijn.

Jammer. De andere vissen even goed in de gaten houden.

Wat geef je ze te eten?

Er zijn meerdere soorten die bekend staan onder de naam Siamese algeneter. Het zou fijn zijn om te weten om welke soort het precies gaat, ik vind het lastig te zien op de foto's. Deze vissen zitten volgens mij te klein, maar de vraag is of je daar gezien ze nu nog erg klein zijn, daar de oorzaak moet zoeken.

Op de foto lijkt het een Crossocheilus oblongus.

Die hebben flink wat ruimte nodig. En in een groepje zijn ze wel goed te houden.
Anders kunnen het ook rotzakken worden.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan