Sierslak voor bij Crystal Red garnalen


M

Miesosoep

Guest
Hi iedereen,

Wij zijn bezig met het opzetten van een nieuwe bak en willen daar graag weer een aantal sierslakken in om de bak schoon te houden. En eigenlijk vooral omdat ze zo leuk zijn om naar te kijken. Wij hebben in ons bewoners bestand nu alleen crystal red en black garnalen. Nou had ik zelf de Faunus Ater gezien, ook wel sulawesi slak of duivelsslak. Zou dit gaan?

Plus welke andere leuke slakken passen hier nog bij? Wij hebben een open aquarium, appelslakken hebben wij ook naar gekeken, maar wij zijn bang dat er een vrouwtje uitloopt dan om eieren te leggen. Of kunnen we ook voor een geslacht gaan, bijvoorbeeld mannen? En blijven die dan gewoon in de bak?
 
Die Sulawesi willen een erg hoge kh en ph en dat gaat met veel garnalen dus niet echt samen. Met een open bak zou ik ook oppassen.
 
Hi iedereen,

Wij zijn bezig met het opzetten van een nieuwe bak en willen daar graag weer een aantal sierslakken in om de bak schoon te houden. En eigenlijk vooral omdat ze zo leuk zijn om naar te kijken. Wij hebben in ons bewoners bestand nu alleen crystal red en black garnalen. Nou had ik zelf de Faunus Ater gezien, ook wel sulawesi slak of duivelsslak. Zou dit gaan?

Plus welke andere leuke slakken passen hier nog bij? Wij hebben een open aquarium, appelslakken hebben wij ook naar gekeken, maar wij zijn bang dat er een vrouwtje uitloopt dan om eieren te leggen. Of kunnen we ook voor een geslacht gaan, bijvoorbeeld mannen? En blijven die dan gewoon in de bak?
Mooie maar redelijk algemene soorten zijn Tylomelania sp., zebra slakken, of Asolene spixie.
 
Ik heb zelf een aantal kweekbakken met garnalen waarvan sommige ook bewoond zijn met grote Posthoornslakken.
De ruiten van de bakjes met slakken zijn brandschoon en ben het in de gaten aan het houden hoe het met de kleine garnaaltjes zit in deze bakken want heb het idee dat de slakken eigenlijk te grote voedselconcurrenten zijn voor de hele kleine garnaaltjes bv.
 
Ik ververs elke week 10% en voer 3x per week en de uS loopt dan niet echt veel op moet ik zeggen.
 
Ik ververs naar gelang van de bezetting van de bak, in 1 bak zitten er maar 20 (60-literbak) die ververs ik 1x p/m en een andere bak (ook 60 liter) zitten er 300, die ververs ik wekelijks
 

Terug
Bovenaan