Wat is er nieuw

Silicaat filteren

Asperge

Well-known member
Lid geworden
18 februari 2020
Berichten
132
Leeftijd
30
Hallo allen,

Heeft er iemand ervaring met het filteren van silicaat uit water?

Graag zou ik willen weten of het mogelijk is om enkel silicaat te filteren. Dit niet uit het aquarium zelf maar uit het de toevoer van vers water. Mijn aquarium heeft een automatisch ververs systeem. Zou ik daar bvb een 10" filterhuis aan kunnen hangen met silicaathars type 2 zonder gebruik te maken van een RO systeem?

Dit omdat het water hier eigenlijk perfect is behalve silicaat. Dit is onmeetbaar hoog. Ik heb momenteel wildvang Santa Isabel pterophyllum zitten. Deze horen in erg zacht water. Ze doen het uitstekend maar ik zou ze graag aan het kweken (of poging tot) krijgen. Daarnaast wil ik langzaam mijn water sturen richting wildvang discus en dan is het echt wel een must dat het silicaat eruit gaat.

Ik weet zeker dat het silicaat het probleem is. Indien ik het wegfilter met bvb silicatex heb ik perfect water. Dit getest met kraanwater en niet met aquariumwater.

Een RO systeem plaatsen enkel voor silicaat om daarna weer te moeten remineraliseren is een groter gedoe dan enkel silicaat filteren. Helaas kan ik nergens vinden of dit mogelijk is.

Groet.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan