Wat is er nieuw

Silicone resten verwijderen ("geavanceerd")

• Onderwerp starter Onderwerp starter ypoc
  • Startdatum Startdatum
Y

ypoc

Guest
Hallo,

Ik heb al wat ervaring met silicone, maar deze keer geraak er maar niet uit.

Er hangde wat "troep" vast gekit aan het aquarium heb die erafgesneden (silicone) met breekmes.
Maar nu blijft er de andere helft van de kit over aan het raam.

Het probleem daar mee is dat het niet zo hard is als silicone, heb al vanalles geprobeerd.
Je zou het best kunnen vergelijken met als je reclame krijgt en je zo'n kaart krijgt met een gratis staaltje aan, dat plakt meestal aan elkaar met zo'n kneedbare lijm.

Rare vergelijking, maar lijkt er op en daarom dus krijg ik het er niet af omdat het te zacht is en meebuigt.

Wat ik heb geprobeerd: breekmes, scheermesje etc etc.

Iemand tips of ideeën?

Gewoon met en doek en wat aceton wegpoetsen idd.
Wel een wasknijper op je neus zetten! 😉

Nee moet ik dan opletten voor andere kit? Ja denk ik 😛

Bij jou in België is het zeker bij de brico te koop.

Soms lukt het ook met nagellakverwijderaar, maar ook bij deze, voorzichtig voor je goeie kit 🙂

Bij veel nagelakverwijderaars zit er een olie of geurstof toegevoegd. Hierdoor ontvet het minder dan gewone Aceton (dimethylketon)

Let wel op dat normale aceton niet meer zo makkelijk verkrijgbaar is in nederland.
Bij bouwmarkten is alleen nog maar aceton vervanger te koop en voor veel toepassingen is dat minder geschikt dan de echte.
Oplossen van sommige lijmresten wil er niet meer goed mee.
Ik haal het bij autoschade bedrijven. (Bij 3d printen is het nodig)

Overheid heeft dat zo beslist omdat er o.a. drugs mee gemaakt word.
In vlaanderen moet het niet zo'n groot probleem zijn om er aan te komen.

Ventileer goed en draag handschoenen, aceton kan stoffen oplossen en dit dringt de huid binnen in sommige gevallen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan