Silikaat verwijderaar regeneren


M

Mientjekreeft

Guest
Hoi lezers ik doe mijn water voorbereiden bij ons zit er in het leidingwater te veel silicaat dus heb ik een regenton van 120 liter met een filter in het filter zit silikaat ex van jbl maar na twee maanden zit dit vol kun je dit op een of andere manier eruit halen zodat je het opnieuw kunt gebruiken ?
 
Ik zou het niet zo weten maar is je silicaat zo hoog dan? Normaliter kan silicaat weinig kwaad behalve als je bruinalgen hebt dan voeden die zich ermee omdat ze dit gebruiken voor hun skelet.
 
Volgens jbl dient het vervangen te worden.
 
Ja silicaat in het kraanwater is te hoog bij de druppeltest van jbl is hoger dan 6
 
Ik dacht als ik eerst het water voorbereid dan kan ik in de bak gewoon mijn fosfaat op pijl houden met osmose is het eerst de aanschaf van het aparaat iedere paar jaar dan hars voor het silicaat filter en mineralen voor het water terwijl de rest van mijn water gewoon goed is behalve het silicaat
 
Ben ook wel beetje bang dat als ik de silicaat er niet uithaal dat de bruin alg dan terug komt zeker omdat er zoveel in het kraan water zit
 
Zover ik weet en van mening ben is silicaat niet een oorzaak van bruinalg maar teveel organische belasting wel.
 
Ik vind het wel een mooie oplossing zo. Een apart reservoir voor het verse water en dan vooraf de silicaten eruit filteren. Naar mijn weten kun je dit spul helaas niet regenereren en het is best aan de prijs maar een betere oplossing heb ik helaas ook niet voor je.
 
Ik zou me niet druk maken om silicaat.

HEb het zelf ook gedaan. Druk gemaakt. Heb uiteindelijk mijn bak met puur demiwater en mineralen ververst.
Geen silicaat erin. Merkte geen verschil.

Heb de bruine algen(bruine achterwand) weg gekregen met peroxide. EN zijn daarna niet terug gekomen.

Ververs nu met 50% osmose en kraanwater.

Zorg voor een goede balans in de bak. EN vergeet de silicaat.
 
Ik volg je even niet helemaal.

maar je doet water in een apart reservoir, filtert dit over JBL silicaat ex om het daarna de bak in te pompen?

als je dat doet kan je m.i. net zo goed met osmose water werken, DI filter erop om echt al het silicaat eruit te krijgen.
dit daarna aanvullen met mineralen en als het water "op peil" is de bak in pompen. wellicht nog prijs vriendelijker ook.
 
DI filter moet je de hars ook vervangen en je moet nog mineralen toevoegen dus denk dat dat evenveel kost
 
Zit wat in! doch kan je dan wel echt streven naar een bepaalde waarde :)
 
DI filter moet je de hars ook vervangen en je moet nog mineralen toevoegen dus denk dat dat evenveel kost
Je kan het ook mengen met kraanwater zoals Biljoenblik doet en dan is mineralen toevoegen niet aan de orde.
 

Terug
Bovenaan