Wat is er nieuw

Simpel 60cm bakje

• Onderwerp starter Onderwerp starter ikbenFrits
  • Startdatum Startdatum
I

ikbenFrits

Guest
hoi aquarianen,
3 weken geleden mijn aquarium gekocht en vandaag in gericht.
deze heeft 3 weken gestaan met water er in en heb vandaag foto's gemaakt.
398349ikbenfrits_0_82_aquarium.jpg

Nu vandaag grind erin gedaan en plantjes gepoot.
558122ikbenfrits_0_82_aquarium_vol.jpg

10 kg Zwart grind gezeeft en op de bodem gedaan.
vanavond nog even water testen, met strips. En dan de visjes erin.
ik wilde er een kweek bak van maken...

Bakje ziet er leuk uit, wel slim is het om er wat snelgroeiers bij te doen. Zeker in het begin. Ook is een leuke poster voor de achterkant wel goed voor de vissen, ze worden toch wat schuw van een witte bodem, of in jouw geval achterkant.

Het beste is om je bak 3 weken te laten draaien met bodem, planten, filter en verwarming. Dit om een goede bacteriecultuur op te bouwen voor de afbraak van oa nitriet. Deze bacteri�n zitten ook in je bodem en je planten zijn dan weer heel nuttig tegen je nitraat. Snelgroeiers, zoals waterpest, halen nitraat uit je water, wat je waterkwaliteit weer verbeterd. Ook zou ik eerst je water even laten testen, voordat je vissen toevoegd

de planten hebben er 3 weken in liggen drijven.
de bodem heb ik vandaag gedaan en heb net getest, volgens de strips is het oke. (ik heb strips van JBL)
nog even een nachtje laten staan, en morgen als het weer licht is de visjes erin.

De achterwandposter komt er ook nog tegen aan. Deze was uitverkocht bij de Tuinland in Assen.
het is een projectje voor het kweken.
miss meer planten
miss meer guppen op kleur
of
miss toch algen eters.

Boven staan nu mijn aqua40, en die wil ik alleen voor planten gebruiken en als opvangbakje.

Je moet je bak 3 weken laten indraaien met water, planten �n bodem. Die 3 weken zijn nodig om een goede bacteriecultuur in je bodem en filter te krijgen. Je hebt geen bodem gehad in die 3 weken dus de bak heeft zinloos 3 weken erbij gestaan. Dat wordt weer 3 weken wachten.

Je bodem mag ook wel hier en daar wat minder dik. 😉

Ik heb bij mijn kweekbakje aan de achterkant van dat matte raamfolie er tegenaan geplakt. Dat gaf meteen een stuk rust, en houdt het nog steeds licht en neutraal, misschien een idee?

aan de achterkant komt nog een mooie poster. was alleen uit verkocht, helaas.
komt goed.

Dinsdag nog weer een 60cm bakje ophalen, hier in Assen.
deze word getest, opgeknapt en weer verkocht.
Goedkoop kopen, mooi opknappen en op marktplaats verkopen.

Ik heb in de loop der jaren meerdere aquaria spullen verzameld en dat kan ik er mooi bij doen.
Meestal is de lichtkap verkleurt door de zon, maar met bumper zwart (ja auto onderhoud spul) is ie weer mooi zwart te krijgen.

het bakje komt er toch niet, omdat, na mijn herinrichting van mijn woonkamer de aquaria te veel in de zon staan.
nu een 80cm bak
60cm bak
en een aqua 40 in de woonkamer staan.
2 bakken voor de kweek en die Rio 125 voor de sier.
eerst even genoeg.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan