Wat is er nieuw

SIO2, waar is het voor nodig?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter JoKi
  • Startdatum Startdatum
J

JoKi

Guest
Hoi allen,

Ik heb net nog eens mijn sio2 gemeten en zoals ik al verwachtte is deze aan de hoge kant. Het kraanwater hier bevat uit zichzelf al veel sio2. De waarde is 10mg/l.
Nu vraag ik mij af waar sio2 goed voor is en wat zijn de nadelen wanneer deze waarde te hoog is.

Moet ik mij hier zorgen over maken?

Groetjes
 
Het is vrij hoog maar waarom heb je dit gemeten? Heb je algen of problemen?
 
Nee hoor, eerder nieuwsgierigheid en die druppeltest zit ook in de koffer die ik heb 😛
 
Hoi allen,

Ik heb net nog eens mijn sio2 gemeten en zoals ik al verwachtte is deze aan de hoge kant. Het kraanwater hier bevat uit zichzelf al veel sio2. De waarde is 10mg/l.
Nu vraag ik mij af waar sio2 goed voor is en wat zijn de nadelen wanneer deze waarde te hoog is.

Moet ik mij hier zorgen over maken?

Groetjes
Bedoel je Co2 :S
 
Nee, ik denk dat de TS silicaten bedoeld Johnny.
 
Normaliter meten we dat eigenlijk ook niet Johnny maar deze silicaten zijn net als fosfaat voeding voor bruinalgen en bij bruinalgen kun je beter maar weinif silicaten hebben want dat gebruiken ze voor hun opbouw.
 
Normaliter meten we dat eigenlijk ook niet Johnny maar deze silicaten zijn net als fosfaat voeding voor bruinalgen en bij bruinalgen kun je beter maar weinif silicaten hebben want dat gebruiken ze voor hun opbouw.
Oke thanks John.
 
Klopt Ruben en je hoort weleens dat het de oorzaak is van bruinalg maar dat durf ik te betwijfelen. Wel zal een hoge Si tot een snellere groei van de bruinalgen leiden.
 
Net pas alle posts op deze vraag door gekregen... 😱.
Maar dank jullie vd antwoorden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan