Skimmer


leejoow

New member
Lid geworden
10 mei 2021
Berichten
2
Leeftijd
39
Eerste post! Hopelijk ga ik veel leren hier op het forum :)

Bij mij is afgelopen weken een (kleine) vijver aangelegd. Het gaat om een vijver van 2 kuub, een strakke rechthoekige bak van 70 cm diep. Hierbij heeft de hovenier een Velda Clear Control 25 set geleverd. De eerste zuurstofplanten staan er in en die lijken het goed te doen (ze groeien lekker en er komen ook allemaal belletjes van af). Wat mij wel een beetje stoort is de vervuiling die op het wateroppervlak komt.


IMG_8556.jpeg
IMG_8571.jpeg


Weet iemand of het mogelijk is om een skimmer aan te sluiten aan mijn huidige Velda Green Line filter? Ik zat zelf te denken aan de kap eraf te halen en iets direct op het filter aan te sluiten. Maar maakt het uit dat er dan alleen maar van het oppervlak water wordt gehaald? (nu staat de pomp namelijk op de bodem). Het liefste zet ik er niet nog een apparaat bij om niet weer 40 watt aan elektra extra te gaan pakken 24/7. Ik heb niet per se behoefte aan het vragen van advies aan de hovenier, die gaf aan dat het filter maar 12 uur per dag aan hoefde ivm de overcapaciteit. Uit mijn aquarium tijd weet ik dat dat niet zo best is voor de bacteriën, dus vraag ik het liever even hier ;-)
 
Ik zou het eerst eens even een maandje afwachten. Ook in een vijver moet een biologisch evenwicht komen.

En ik heb vroeger een vijver gehad zonder vissen en zonder filter. Was altijd kraakhelder.
 

Terug
Bovenaan