Wat is er nieuw

Slak is dood wat moeten we doen

Blibje

Well-known member
Lid geworden
6 oktober 2022
Leeftijd
24
Kunnen jullie mij helpen? Alvast bedankt.
Trwns wij hebben alleen guppy's in onze aquarium en onze temperatuur is 25 graden.

Bijlagen

• IMG20230611104811.jpg
    IMG20230611104811.jpg
    20.2 KB · Weergaven: 97
  • IMG20230611104758.jpg
    IMG20230611104758.jpg
    36.2 KB · Weergaven: 89
  • VID20230611104646.mp4
    106.8 MB
Ow, ik lees het al. Je hebt een dode slak. Haal hem uit je aquarium en gooi hem weg. Of begraaf hem als je er erg aan gehecht was.

Niet te lang mee wachten, als slakken vergaan, is dat niet goed voor je waterwaarden.

Oké bedankt

de dode slak moet u verwijderen , het systeem kan dat meestal niet vanzelf oplossen omdat het niet groot genoeg is.
Bij zulke temperatuur kan zo,n flinke slak snel in ontbinding gaan, dat gaat stinken😀
Het huisje overhouden kan wel maar niet in het aquarium schoon laten worden.

Ik kan niet zien om wat voor slak het gaat en om wat voor aquarium maar ik denk dat we meestal niet opmerken dat een slakje dood ligt en die vergaat dan in de bak en met een stabiele bak zal dat weinig problemen geven.
Een dood visjes vergaat ook vaak in de bak omdat we die niet altijd vinden toch.

Dat is ook zo, maar dat is ook afhankelijk van de grootte van je bak en de grootte van je slak. Een kleine bak en een grote slak is yuk, een grote bak en een kleine slak maakt minder uit. Maar ik denk altijd: t kan er maar uit zijn. Ik leef ook niet graag naast een lijk.😂

Dat is ook zo, maar dat is ook afhankelijk van de grootte van je bak en de grootte van je slak. Een kleine bak en een grote slak is yuk, een grote bak en een kleine slak maakt minder uit. Maar ik denk altijd: t kan er maar uit zijn. Ik leef ook niet graag naast een lijk.😂
Klopt 🤣 we halen het er zo uit

Ik laat de huisjes altijd liggen omdat de levende slakken dat gebruiken om aan hun calsium te komen. Plus het oogt wel leuk vind ik zelf!

Een kleine bak en een grote slak is yuk
Ook dat is waar maar op de foto zie ik volgens mij geen grote slak maar dat is wat onduidelijk. Puntslakjes, posthoornslakjes en poelslakjes laat ik liggen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan