Wat is er nieuw

Slak

Danielle15

Member
Lid geworden
8 november 2022
Leeftijd
35
Hoi allemaal,

Vorige week heb ik mijn aquarium gekocht en deze staat nu zonder vissen te draaien. Vanmorgen ontdekte ik opeens een bewoner, een slakje. Ik denk dat deze is meegekomen met het stuk hout dat ik in mijn aquarium heb zitten. Deze stond namelijk in de winkel in een aquarium met slakken. Hij is lekker actief en gaat vrij rap door mijn hele aquarium heen, zit vaak op het glas maar ook op de planten. Kan iemand mij vertellen wat voor slak dit is? Hij is heel klein, echt maar een paar mm groot. Is het een luipaard ramshorn? Moet ik hem iets te eten geven?

Bijgevoegd de beste foto die ik heb kunnen maken.

Alvast bedankt voor het antwoord.

Groetjes,
Daniëlle

Bijlagen

• slak.jpeg
    slak.jpeg
    66 KB · Weergaven: 115
Vermoed blaashoornslak, zou hem persoonlijk elimineren 😈

Dank je wel BlupGup voor het antwoord. Ik heb wat plaatjes opgezocht en deze slak lijkt daar inderdaad heel erg op. Zou jij hem elimineren omdat hij zichzelf kan bevruchten en het aantal flink kan stijgen?

is de muis onder de aquariumslakken. als je er 1 ziet zijn er waarschijnlijk al meer of er hangen al eitjes geplakt

Als die eitjes, witte wormvormige dingetje zijn, dan zie ik er inderdaad van hangen.. De slak heb ik al verwijderd.. de eitjes zal ik ook verwijderen. Ik houd mijn aquarium goed in de gaten, geen zin in 'muizen'.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan