Slakjes krijgen kleintjes


N

Ndr

Guest
Wij hebben w slakjes tegen algen. Nu is er een babyslak. Is dat toeval of volgen er velen???? Dat is niet de bedoeling.
 
Welke slakjes heb je en vaak zie je wel snel toename in het aantal en vooral als je wat veel voert.
 
We hebben deze:
 

Bijlagen

  • 20191116_131652.jpg
    20191116_131652.jpg
    66.3 KB · Weergaven: 82
Poelslakjes zo te zien dus en ja zoals de meeste slakken planten ze zich snel voort bij voldoende tot veel eten. Maar slakken zijn nuttig dus in principe hoef je je daar niet druk om te maken.
 
Bedankt, dus gewoon laten lopen? Hoe kom ik aan deze slak? We hebben er 2 gekocht:
 

Bijlagen

  • 15739293862532140863767221151793.jpg
    15739293862532140863767221151793.jpg
    107.1 KB · Weergaven: 86
Ik zou de planten uit de potjes halen en ontdoen van het wol dat erom zit en deze dan opbinden want deze mag niet met de wortelstok in de bodem. Planten moet je niet in de potjes laten waarin je deze koopt.
 
Hoe bind ik op en wat bedoel je mag niet met de wortelstok in de bodem?
 
Hoe bind ik op en wat bedoel je mag niet met de wortelstok in de bodem?
Dit is een Anubias, als je deze met de wortelstok ( rizoom) in de grond zet zal deze verrotten en gaat de plant dood, deze wordt meestal op hout of steen gebonden met b.v. een visdraadje, altijd van alle planten het potje en alle "wol" weg halen en weggooien anders kan de plant straks geen goed wortel gestel krijgen en dat "wol" kan in het eten van de vissen of anderen belanden en dat is niet goed.
 
Bedankt! Ik ga op zoek naar hout!
 
Ik denk dat het poelslakje gewoon mee is gekomen met een plant en geen nageslacht is van je andere slakken. Ik kan me niet herinneren dat poelslakjes in de winkel worden aangeboden, in ieder geval niet als sierslak :) Kun je een duidelijke foto maken van de slak die je hebt gekocht?
 
Van de Neritina zie je vaak allemaal hele kleine eitjes door de bak heen die vrij moeilijk zijn weg te krijgen en die komen niet uit in zoetwater.
 
Ik durf het aan de hand van die foto niet goed te zeggen en wellicht kan de TS een duidelijke foto van deze slak posten.
 
De eerste foto is een poelslak, de tweede een neritina achtige. Die eerste is geen kleine van de tweede, maar een hele andere soort. Die tweede (neritina) raden ze inderdaad vaak aan tegen algen, maar planten zich niet voort zonder brakwater. De poelslakken komen mee als pestslakjes met planten en dat zijn er vaker meer. Zolang je niet te veel voert blijft het aantal wel behapbaar. Bij te veel voeren kan het aantal explosief groeien en dan wordt het vaak wel een plaag.
 

Terug
Bovenaan