Slakken die ik nog nooit heb gezien?


B

blackmoor

Guest
Hoi allemaal,

Mijn bak staat nu een tijdje zonder vissen, en uit alle hoeken en gaten komen de slakken tevoorschijn om het eens lekker op te ruimen. Zo zie ik appelslakken, torenslakken en poelslakken. Maar nu is er sinds een tijdje NOG een andere slakkensoort opgedoken, een best gekke. Ze hebben de kleur van een poelslak, maar aan een kant zijn ze helemaal plat en ik kan hun hart zien kloppen in hun huisje! (ze zijn nog jong, maar toch)
Je zou misschien zeggen dat het een posthorenslak is, maar mijn slak is veel breder lijkt wel

Misschien is dit een veel voorkomende slak? Ik kan er anders niets over vinden:br: Weet iemand wat voor een soort dit is?


IMG_4567.JPG
IMG_4571.JPG
IMG_4574.JPG
IMG_4575.JPG


IMG_4581.JPG
 
Dit lijkt wel op slakken die ik wel in de sloot zie, zou het een vreemde kruising zijn of zo? Dat zou eigenlijk wel leuk zijn:!
 
Dit lijkt wel op slakken die ik wel in de sloot zie, zou het een vreemde kruising zijn of zo? Dat zou eigenlijk wel leuk zijn:!

Ze hebben de kleur van poelslakken, en de vorm van posthoornslakken, maar ze zijn veel dikker
 
Ja ze lijken ook kwa kleur en zelfs kwa vorm een beetje op deze:

image.jpeg
 
Lijken mij ook Posthoornslakken zo te zien. De tekening herken ik ook niet.
 
Nou die ban mij zijn gewoon sloot slakken, ff uit de sloot vissen, 24 uur of langer (tegen infecties en wormen enzovoort) en dan in je aquarium, bij mij werkt het en het is op eigen risico, maar ik ben blij:D want ik heb gratis slakken:p
 
En hoe ze erin komen? Geen idee vraag dat maar aan je slakken, die weten fast meer
 
Nou die ban mij zijn gewoon sloot slakken, ff uit de sloot vissen, 24 uur of langer (tegen infecties en wormen enzovoort) en dan in je aquarium, bij mij werkt het en het is op eigen risico, maar ik ben blij:D want ik heb gratis slakken:p

Haha, als het er maar niet geveel worden. Trouwens, in de sloot groeien die beesten veel sneller! Ik heb een keer een evengrote slak in mijn vijver gedaan, na een tijdje uitgevist, en hij was drie keer groter dan zijn maatjes uit mijn aquarium!
 
Haha, als het er maar niet geveel worden. Trouwens, in de sloot groeien die beesten veel sneller! Ik heb een keer een evengrote slak in mijn vijver gedaan, na een tijdje uitgevist, en hij was drie keer groter dan zijn maatjes uit mijn aquarium!
Nou teveel worden het er niet, mijn dwergkogeltjes vinden ze heeeeeel lekker

Om te eten
 

Terug
Bovenaan