Wat is er nieuw

Slakken echtpaartje?

• Onderwerp starter Onderwerp starter GrannyHelena
  • Startdatum Startdatum
G

GrannyHelena

Guest
:smitten:
Sinds kort heb ik 2 appelslakken in mijn aquarium.Dit omdat ze de rommel van de bak opeten.En er gewoon mooi uitzien.
Mijn gevoel zegt dat ik een paartje heb gekocht (en geen 2 mannetjes).Klopt dat?Mijn oog is niet zo geoefend dat ik dit werkelijk zien kan maar mogelijk andere aquaforumgebruikers w�l.
Als het een paar is en er komen jongen dan verkoop ik ze want ik wil niet zo heel veel in de bak hebben omdat ik anders vind dat het te druk word (maar dat is mijn persoonlijke mening).
Graag iemand eventjes kijken dus naar de foto die ik hier neerzet??
IC3ttHQAyllFDgDx7-dE3jbj7W-3yHJg.jpeg

Ze wensen ook geregeld een plak komkommer en/of algentabletjes.

Bij mij maken ze overigens meer rommel dan dat ze het opruimen hoor 😉 . Zoals gezegd eten ze veel liever groenvoer.

Ik heb hier altijd een courgette klaarliggen. Even snel de kook erover (niet tot pap koken) en stop ik in de vriezer en dan elke keer n stukje uit halen. Super makkelijk en gaat bij mij een maand mee per courgette

Omdat ze nogal vervuilen vind ik 2 Appelslakken met 3 Goudvissen niet zo slim in een 60x30x30 bak.

Het geslacht van appelslakken is niet te bepalen als we alleen de buitenkant van de schelp kunnen zien. Je kunt het alleen bepalen als de slak een beetje uit de schelp hangt en zelfs dan is het nog lastig. Kunt dus beter afwachten of je eitjes krijgt.

RRJ zei:
http://applesnail.net/content/anatomy/reproduction.php

Bij deze een linkje om het geslacht misschien te kunnen bepalen denk dat het lastig gaat zijn 🙂

Bedankt voor de link RJJ!
Het is inderdaad lastig te zien zo op die tekening.
Afwachten dus!
:thumbs:

Botia zei:
Ze wensen ook geregeld een plak komkommer en/of algentabletjes.
Mmmm...komkommer ben ikzelf ook gek op dus die heb ik heel vaak in huis (nu eventjes niet),maar die algentabletjes voor de appelslakken komen er ook zeker.Goede tip!Bedankt!.
:!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan