Wat is er nieuw

Slakken in filter

  • Onderwerp starter Onderwerp starter F.
  • Startdatum Startdatum

F.

Well-known member
Lid geworden
11 november 2022
Berichten
244
Leeftijd
33
Hallo allemaal,

Ik heb vandaag voor het eerst mijn filter schoongemaakt, omdat de stroming minder werd. Tot mijn schrik zag ik, toen ik eenmaal klaar was en het vuile water wilde weggooien, dat ik erg veel slakken eruit heb gevist. Ik heb nergens gelezen dat het kwaad kan dat er slakken in het filter zitten, maar toch vroeg ik mij af hoe het zit met dode slakken in het filter, die uiteindelijk zullen gaan rotten?
Verder vroeg ik mij af of het tijd is om mijn filterslangen schoon te maken of kan het nog wachten? (zie foto)


Groetjes
 

Bijlagen

  • Filterslang.jpg
    Filterslang.jpg
    66.9 KB · Weergaven: 64
Slakken zitten er graag in; veel voer en geen beesten die ze op eten. Garnalen ook nog wel eens. Geen zorgen om maken hoor, ze eten lekker van de smurrie. Slangen negeer ik maar als je je eraan stoort kan je of steeds schoonmaken of zwarte slangen aanschaffen 😂 groetjes
 
haha ok!
nou als het geen extreme noodzakelijkheid is, dan laat ik de slangen voorlopig even zitten😆
 
En anders pak je de zwarte verf ;p. Na jaren aquaria heb ik geleerd; viezigheid moet er zijn. Maar liever in t filter/slangen dan op de planten 😅
 
haha bij genoeg vuil wordt de slag vanzelf zwart XD
klopt, in de natuur is het ook niet brandschoon 😀
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan