Wat is er nieuw

slakken niet overzetten naar andere bak

• Onderwerp starter Onderwerp starter vliegvis
  • Startdatum Startdatum
V

vliegvis

Guest
Hallo Allen

ik zou een stuk hout met javavaren , mos en anubias daarop groeiend willen overzetten naar een kweekbak waar slakken ongewenst zijn.

Is er een methode om het stuk te behandelen die mij ervan verzekerd dat er geen slakken mee overkomen? Ik kan dagen wachten met het over te zetten en het ondertussen in een slakonvriendelijk milieu houden. Mag achteraf geen gif afgeven.

groeten,
Vliegvis

Zoutbadje?
Vraag me alleen wel af voor hoe lang de planten dat uithouden.. en garanties heb je niet dat er geen eitjes overleven.

Je kan proberen het in een zoutwaterbadje te plaatsen.

Maar slakken zijn �Hardy little buggers�.Om maar eens met de woorden van een bevriend Engelsvrouw te spreken.

dank jullie voor de reacties.
Valt te proberen.

Zou het een oplossing zijn om het in spuitwater te leggen, een teveel aan CO2 dus?

groeten,

Vliegvis

Tja of de slakken daar niet tegen kunnen durf ik niet te zeggen.
Kun je de planten er niet even afhalen en later weer terugplaatsen??
Dan zou je het even in zout of kokend water kunnen leggen alhoewel ik het persoonlijk best barbaars vind. Goed afspoelen en met een borstel erbij moet denk ik ook afdoende kunnen zijn.

Of je koopt een nieuw stuk hout met een paar plantjes 😉.

Ben je een ervaren aquariaan,en bekend met medicatie?

Ik ben wel ervaren als aquariaan, maar heb bijna niets ervaring met medicatie.

Indien ik de planten eraf haal blijft het probleem even groot: hoe vermijden dat er slakken met de planten meekomen

groeten,
Vliegvis

Ja met de planten kun je dan weinig denk ik.
Flubenol is voor de meeste slakken funest maar of dat ook de eitjes be�nvloed durf ik niet te zeggen.
Je zou het in een emmer kunnen proberen natuurlijk.
En anders mss toch een nieuw stukje hout met andere planten, maar dan nog kun je vanuit de winkel slakjes of eitjes meekrijgen hoor.

ik heb de planten in quarantaine gehouden. Er bleek niet veel slakken van af te komen. Dus nu de bak laten indraaien en in het oog houden of er iets verschijnt. Wordt in eerste instantie een bak zonder bodem, dus moeilijk zullen die dieren niet te zien zijn, moesten ze verschijnen. Valt het tegen dan doe kan ik nog steeds Flubenol gebruiken. Ik ken het product niet dus weer wat bijgeleerd.

Dank voor de tips

groeten,
Vliegvis

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan