Wat is er nieuw

Slakken, slakken en nog eens slakken...

• Onderwerp starter Onderwerp starter Discusfish
  • Startdatum Startdatum
D

Discusfish

Guest
Wordt er echt gek van... Slakken. Honderden, zo niet duizenden...
Heb vanalles geprobeerd om ze weg te krijgen. Botia's, Slaketende slakken, Kogelvisjes, chemische middeltjes, met de hand verwijderen, nieuwe bak... op zich kan het geen kwaad dat ze erin zitten, maar het ziet er toch niet uit...
Vroeger had ik daar nooit zooo veel last van als wel de laatste jaren.
En ik zou er wel eens vanaf willen. Iemand een idee??
Foto

Zorg dat er met voeren absoluut niets op de bodem terecht komt, en verwijder elk slechtslechtblad van je planten. Dan hebben de slakken niets te eten. En Verder tsja, toch gewoon doorgaan met verwijderen. Je kunt ook de planten eens controleren op eitjes en die weghalen.

Maak een slakkenval!

Hoe:
Koop een groot tictac doosje (ander soort doosje werkt ook, maar tictac heeft een klepje, dus werkt het handigst)

Vul hem met wat zand of grind, net wat je als bodem hebt, net zolang totdat hij zinkt en op de bodem kan blijven staan. Doe er vervolgens wat visvoer in wat je normaal gesproken ook voert aan je vissen. en bind er een draadje aan. Visdraadje, garen etc. zodat je hem makkelijk weer uit de bak omhoog kan trekken.

Doe hem in de bak, ongeveer een half uurtje voordat het licht uitgaat. Hou het even in de gaten, want vaak gaan ze er al snel inzitten en haal hem na een aantal uur eruit. Het bakje zal dan propvol zitten.

Giet hem leeg ergens in en herhaal vanaf stap 1 totdat je niks meer vangt.
Succes! 😀

Tip 2:
Voer een schijfje komkommer (wederom met een draadje eraan) en wacht totdat hij helemaal vol zit met slakken en trek hem langzaam eruit. Eventjes slakvrij vegen en weer erin stoppen.

Tip 3:
Ga vlak voordat het licht aangaat er even voor zitten met een dun slangetje en zuig met de hand alle slakjes weg die je kunt zien.
Vaak zullen ze zichzelf laten vallen en snel in de bodem kruipen als het licht aangaat en dat wil je niet! Dus snel aan het werk voordat het licht ze weer wegjaagt. Doe dat een aantal dagen na elkaar en je zult merken dat je al wat meer moet gaan zoeken naar de slakjes!

Een handjevol Helena's doen dan de rest.

Dank je, ik ga deze tips zeker even proberen.

Ben heel benieuwd of het al heeft geholpen? 😀

Tja niet te veel voeren en verder ? Ik heb het nooit zo aan de hand gehad maar ik kan het ook nooit laten met men mijn fikken in de bak te rommelen dagelijks jachtmoment zeker

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan