Slakkenhuisbewoner ramirezi

  • Onderwerp starter vriend van de cory
  • Startdatum

V

vriend van de cory

Guest
Ik vond het wel even leuk om dit op het af te posten.

Een koppeltje van mijn ramirezi hebben een nestje in een slakkenhuis voor mijn toekomstige neolamprologus similis gelegd :p
Erg grappig om te zien. Ik vraag me nu af of ze ook in het huisje zullen gaan wonen als het vrijzwemmers worden :D .

upload_2017-6-7_23-3-27.png


upload_2017-6-7_23-3-42.png


upload_2017-6-7_23-3-58.png
 
Grappig idd maar ga je de Ramirezi en de Similis in hetzelfde aquarium houden? Hebben die geen andere waterwaardes nodig dan?
 
Zeker grappig. kan je zien, hoe ze nadenken. Slakkenhuis is heel anders dan Ramerezi. Als die uitkomen , gaan ze zwaar in de verdediging.

Die horen toch niet bij elkaar.
 
Slakkenhuis cichlide = Tanganyika. hard water. En Ramerezi = Zuid Amerikaans. zachter water.
 
Ja. Zulke vissen zet je apart. of je deelt de bak in 2. slakkenhuis zijn standvissen. zwemmen niet veel. Ramerezi weer wel.
 
Deze 2 soorten moet je inderdaad niet in 1 bak houden. Ik dacht zelf dat ze hier tijdelijk inzaten op goede waarden maar nu ik dit lees dan zouden de waterwaarden weleens veel te hoog kunnen zijn.
 
Neenee de ramirezi zitten nu alleen hoor ;) , ik ben zeker NIET van plan ze samen te houden . Een absolute no-go. Vond het alleen leuk om het eens te delen :D .
De verkoper van de LFS waar ik ze aan ga verkopen vroeg of ik ze op leidingwater voor ik ze naar hem bracht . Het zijn er 20 en ik breng ze naar de lfs als de similissen binnen zijn.
 

Terug
Bovenaan