Slakkenhuiscichlide


F

Fishbreeder-splenders

Guest
Ik heb vandaag bij een winkel 2 multifasciatus gekocht. Zij wisten niet 100% of het man en vrouw zijn. Ik zie nu hoorde dat ze bij rifwachter nog vele hebben. Kan ik die gewoon toevoegen? En heeft iemand tips om the kweken?.
 
Ik heb ze ook gehad en die 5 gingen als familie met elkaar om en verdedigen elkaars kleintjes zelfs. Kweken hoef je niks voor te doen behalve wat slakkenhuizen gebruiken. Het zijn net muizen zeg maar;). Ik had er destijds 5 in een 60cm bakje.
 
Met toevoegen doel je op territorium drift van degene die er nu al inzitten? zie daar niet zo'n probleem in.

Maar voor de zekerheid zou je ze die 2 er even uit kunnen halen. alle slakkenhuizen even anders neerleggen en alle vissen tegelijk weer toevoegen.
 
Ik zie gelet op mijn ervaring met deze vis ook geen problemen met toevoegen hoor. Het zijn familievissen kun je wel stellen.
 
Het is altijd goed juist om van verschillende bronnen de zelfde soort vissen te halen , dan heb je alleen maar meer kans om een koppel te vormen šŸ‘ kijk wel even uit welk gebied ze uit het meer komen want je hebt veel dezelfde soorten maar uit andere gebieden van het meer. Vaak hebben ze een ander patroon of kleur maar voor de zekerheid vraag het na waar je ze koopt. Succes
 

Terug
Bovenaan