Wat is er nieuw

Slakkenhuiscichliden

nilo1804

~
Forumleiding
AquaForum Donateur
Lid geworden
5 januari 2012
Leeftijd
26
Ha allen,

Ik zit in twijfel om er een 40x40x40 bij te halen. Nu kom je echter in veel topics hier op het forum de "60cm is het minimum voor de meeste vissen" tegen. Iets waar ik opzich ook wel achter sta maarrrr:
60x30x30 = 54L
40x40x40 = 60L

60x30 = 1800 vierkante cm
40x40 = 1600 vierkante cm

Nu denk ik dat voor vissen die weinig in de lengte zwemmen een 40x40x40 misschien ook wel een leuk bakje is. Bijvoorbeeld slakkenhuiscichliden. Nu heb ik al eens multi's gehad en dat was wel leuk, maar de voortplantingsdrang van die visjes is absurd en zal in zo'n klein bakje misschien snel voor uitdagingen zorgen.
Wat is jullie mening over een 40x40x40 bakje met bijvoorbeeld:
Groepje L. multi's
Groepje L. similis
Koppeltje L. ocellatus gold
Koppeltje L. kungweensis
Koppeltje L. brevis
Koppeltje L. meleagris
Koppeltje A. compressiceps sp. sumbu shell

Mocht iemand andere ideeën hebben dan sta ik daar ook zeker voor open. Ik heb al een plantenbakje en een beetje blackwater achtig bakje, dus daarom ook de blik richting Tanganyika zodat de bakjes niet te veel op elkaar lijken :DD

60cm word volgensmij vaak gezegd omdat je anders op de 40x25x25 standaard maat uit komt en dat is met 20 liter wel behoorlijk krap.
Voor multi's lijkt mij 40x40x40 prima, misschien nog iemand zoeken met piranha's om van het overschot af te komen 😉

Ja dat klinkt wel logisch opzich. Ik denk dat het voordeel van een groep multi’s is dat het een groep is, maar ik vind de andere vissen een gavere vorm hebben dus ben nog wel in twijfel. En wil meer een bakje met rotsen en een paar slakkenhuizen ipv de hele bodem bezaaid, dus dan kom je meer uit richting de A. comp. sumbu shell, L. ocellatus, L. kungweensis of L. meleagris denk ik

Laatst bewerkt:
Ik heb de Multi s dus gehad en het zijn leuke en zeer actieve visjes die graag de hele dag door het zand verplaatsen. Nadeel was het grote aantal jongen want als groep verzorgen en beschermen ze die en ze eten ze niet zelf op. Ik zat dus snel met een overschot en heb toen de hele groep weggedaan want er was weinig vraag naar.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan