Wat is er nieuw

Slakkenplaag

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Ndr
  • Startdatum Startdatum
N

Ndr

Guest
Wij hebben ons aquarium zonder vissen. Draait nu 3 weken maar slakkenexplosie. Hoe lossen we dit op en hoe komen ze er? We hebben 2 slakken mr begreep dat die geen eitjes leggen.
 
Dan zijn er waarschijnlijk slakken meegekomen met plantjes of wat je dan ook in je bak hebt. Kennelijk is er genoeg voedsel voor ze te vinden, anders groeien ze niet zo explosief.
 
Anentome Helena.... lost het probleem snel op 🙂
 
Kan het kwaad zoveel? Ik vind het niet echt een fijn idee.
 
mijn bak zit er ook vol van ,het kan zeker geen kwaad ze ruimen organisch afval op en snoepen van alg.
Als je het er teveel vind en je wilt ze enkel minderen kun je een slakenval gebruiken ( de gevangen slakken kan je eventueel schenken ze aan iemand met kogel- of ander slaketende vissen)
Je kan natuurlijk zelf zo'n vissen houden of slakkenetende slakken Anentome helena gebruiken
Wil je ze totaal chemisch verwijderen is flubinol hiervoor geschikt
 
  • Leuk
Waarderingen: Ndr
Wij hebben ons aquarium zonder vissen. Draait nu 3 weken maar slakkenexplosie. Hoe lossen we dit op en hoe komen ze er? We hebben 2 slakken mr begreep dat die geen eitjes leggen.
Je kan alvast beginnen om ze er handmatig uit te vinden. Ik had eens een tijd dat ik er per dag wel zo'n 100 uitviste. Wanneer je dit volhoudt win je. Daarnaast doen een paar Helena's wonderen.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan