Wat is er nieuw

Slang connector JBL cristal profi 1901 gaat niet los

Joren

Well-known member
Lid geworden
5 juli 2009
Screenshot_20211215-235511.png

De slang connector krijg ik met geen mogelijkheid los. Ik heb ervaring met een ander JBL cristal profi 1501 waarbij ik wel de slang connector los kreeg.

2e probleempje is dat de uitstroom niet meer afgesloten kan worden doordat het lipje om het af te sluiten is afgebroken.

tips om de slang connector uit het filter los te krijgen zijn welkom 😅

Heeft iemand nog een tip of het filter nog te gebruiken is? Of kan ik beter een ander filter gaan zoeken?

Laatst bewerkt door een moderator:
Krijg je de hendel in het midden wel in de goede stand voor loskoppelen?
Al geprobeerd of bijvoorbeeld teflon spray verschil maakt?
Kraantjes van JBL zijn los verkrijgbaar/bestelbaar voor zover ik weet.

Je zou kunnen kiezen voor extra kranen tussen de slangen, bijvoorbeeld dubbele kranen van Eheim.

Normaliter moet dat vrij makkelijk gaan en zoals Andre al zegt kun je wat teflonspray proberen. Anders zou ik de slangen voorzien van dubbele kranen waardoor de connector kan blijven zitten.

2e probleempje is dat de uitstroom niet meer afgesloten kan worden doordat het lipje om het af te sluiten is afgebroken.
Als deze niet meer werkt kan je de adaptor er niet uit krijgen helpt geen teflonspray meer aan
zowel hendels voor in en uitstroom moeten afgesloten zijn dan pas kan je de connector er uit verwijderen is maar goed ook want op natte voeten zit je niet te wachten denk ik.

Als deze niet meer werkt kan je de adaptor er niet uit krijgen helpt geen teflonspray meer aan
zowel hendels voor in en uitstroom moeten afgesloten zijn dan pas kan je de connector er uit verwijderen is maar goed ook want op natte voeten zit je niet te wachten denk ik.
O ja dat is ook zo als beide kleine hendels niet dicht staan dan werkt het niet. In dat geval blijft alleen de optie over voor dubbele kranen tussen de slang te zetten.

O ja dat is ook zo als beide kleine hendels niet dicht staan dan werkt het niet. In dat geval blijft alleen de optie over voor dubbele kranen tussen de slang te zetten.
klopt maar of dat handig is :juggle:bij een flinke verstopping is toch wel een dingetje als de boel niet meer los wil en dat gehannes met de slangen iedere keer los halen:juggle:
nieuwe kop lijkt me handiger.
Maar das mijn idee.

Ja het is een heel gedoe inderdaad maar ja de andere optie is een ander filter en het is maar net welke keuze je maakt.
Ik weet niet wat een kop kost maar ja zelf koop ik dan liever een ander filter met weer fabrieksgarantie.

Bekijk bijlage 335247
De slang connector krijg ik met geen mogelijkheid los. Ik heb ervaring met een ander JBL cristal profi 1501 waarbij ik wel de slang connector los kreeg.

tips om de slang connector uit het filter los te krijgen zijn welkom 😅

Heeft iemand nog een tip of het filter nog te gebruiken is? Of kan ik beter een ander filter gaan zoeken?
Je geeft zelf al een plaatje van het desbtreffende onderdeel. Voor 12,50 euro is je probleem dus opgelost? Of is dit niet wat je bedoelt? Of krijg je de hele slangaansluiting, die met de middelste zwarte hendel losgekoppeld word niet meer los? Dan kan je de bovenkant van de kop loshalen door de vier schroeven onder de draag klemmen los te draaien. Dan is het ding wel los te frunnikken.

@benvo de slang aansluiting zelf krijg ik niet meer los helaas.

Ben zoals Ts aangeeft is (2e probleempje is dat de uitstroom niet meer afgesloten kan worden doordat het lipje om het af te sluiten is afgebroken.)
Deze zit in de kop zelf dus alleen de adaptor vervangen heeft geen nut.
Het open halen van de kop heeft ook geen nut omdat de des betreffend hendel niet los verkocht word.

Misschien kan Ts, om het verduidelijken, even aangeven met een plaatje waarbij het afgebroken deel omcirkeld wordt? Je kan heel veel met een JBL filter dus mogelijk is er wel iets aan te doen?

Aan die hendeltjes zit een rondje plastic C vorm die over zij pinnen van dat grote deel vallen. Bij openen en sluiten van die hendeltjes beweeg je dus dat ronde deel. Die zit nu dus nog op sluiten. Wellicht kun je dit ronde stukje wat nu dus nog afsluit met iets kan bewegen.

Ik ben ontzettend a technisch dus wellicht niet te begrijpen wat ik hier neer zet.

Als je je wijsvinger naar voren steek en je andere wijsvinger erom heen sla en naar links en rechts beweeg is de beweging die ik bedoel. Die vinger moet naar beneden staan om de andere van boven eruit te krijgen. Zo iets 🙄

Vergeten. Wel prutsen met slang uit aquarium want dat hendeltje zorgt tevens voor klepje dat je slangen dicht staan anders word het dweilen.

Laatst bewerkt:
IMG_20211216_190929_5~2.jpg
hij staat open en draait momenteel ook op de bak. Dan moet ik denk ik toch maar €70,00 betalen voor Eheim koppelingen. Dan tast ik maar even diep in de buidel. Snap alleen niet zo goed waarom z'n Eheim slang koppeling met afluitkraan zo duur is😅 is in principe gewoon plastic.

Snap alleen niet zo goed waarom z'n Eheim slang koppeling met afluitkraan zo duur is😅 is in principe gewoon plastic.

Exact dit, die prijzen zijn absurd hoog.
Maar dat zeggende, (naar mijn kennis gaat) zijn het ook de enige deugdelijke dubbele kranen op de markt.

hij staat open en draait momenteel ook op de bak. Dan moet ik denk ik toch maar €70,00 betalen voor Eheim koppelingen. Dan tast ik maar even diep in de buidel. Snap alleen niet zo goed waarom z'n Eheim slang koppeling met afluitkraan zo duur is😅 is in principe gewoon plastic.
kijk eerst eens op marktplaats

Je zal ze snel willen hebben denk ik maar op Ali zijn ze stukken voordeliger.

Kan je niet met een tang oid omdraaien? Of proberen kapot te maken?

Bedenk mij net dat due hendels indd aan de kop vast zit en niet aan de adapter.

Ja of koppelingen of nieuwe jbl kopen vanwege de garantie.

Die losse kraantjes heb ik al besteld. Nu moet ik alleen nog steeds de gehele slang connector los zien te krijgen.
Misschien lukt het als je de pompkop eraf haalt? Kan zijn dat de pomp hem een soort van vacuum heeft gezogen

Ik had het over betrouwbaar John :DD
O ik had je post niet eens gelezen Richard en reageerde enkel op de post die ik zag van Joren dat ze zo duur zijn😉
Volgens mij gebruikt Corne die van Ali en die is er tevreden over dacht ik als ik me goed herinner.

O ik had je post niet eens gelezen Richard en reageerde enkel op de post die ik zag van Joren dat ze zo duur zijn😉
Volgens mij gebruikt Corne die van Ali en die is er tevreden over dacht ik als ik me goed herinner.
Wie is Ali?

Bekijk bijlage 335318hij staat open en draait momenteel ook op de bak. Dan moet ik denk ik toch maar €70,00 betalen voor Eheim koppelingen. Dan tast ik maar even diep in de buidel. Snap alleen niet zo goed waarom z'n Eheim slang koppeling met afluitkraan zo duur is😅 is in principe gewoon plastic.

Hij staat nu op open zodat water kan stromen. Zo krijg je hem ook niet open dat wil je ook niet. Die hendels moet je naar voren trekken (zoals nu op foto) en dan zie je dat er achter die hendels 2 zwarte stukjes komen die dan in die ring van grijs plastiek liggen die naar boven eruit kunnen. Dan de middelste hendel open trekken.

Is het strak afgebroken? Of ongelijk? Anders kan je met een platbek schroevendraaier proberen voorzichtig te duwen/porren

Die losse kraantjes heb ik al besteld. Nu moet ik alleen nog steeds de gehele slang connector los zien te krijgen.
Volgens mij wordt de slang adapter vastgehouden door vooral de middelste hendel als de kraantjes goed staan, lees de watertoevoer dicht.

klein gaatje in boren, wat langachtig schroefje er niet te ver in draaien en dan kun je die met een tangetje open prutsen

Pas doen als je alle reserve onderdelen hebt

Bekijk bijlage 335318hij staat open en draait momenteel ook op de bak. Dan moet ik denk ik toch maar €70,00 betalen voor Eheim koppelingen. Dan tast ik maar even diep in de buidel. Snap alleen niet zo goed waarom z'n Eheim slang koppeling met afluitkraan zo duur is😅 is in principe gewoon plastic.

Nog niets kopen lijkt me. Ik zie nu welk hendeltje afgebroken is. Wanneer je de boven kant van de kop eraf haalt, eerst de draagdelen weghalen en de dan zichtbare vier schroeven losdraaien, kan je de hendeltjes aan beide kanten gewoon wegpakken. Het hendeltje welke stuk is kan je dan vervangen. Wel even opletten, er zit verschil tssen het rechtse en linkse hendeltje.

https://www.aquastorexl.nl/cp-e401-e700-e900-e1500-e1901-afsluitkraanset.html

Nog niets kopen lijkt me. Ik zie nu welk hendeltje afgebroken is. Wanneer je de boven kant van de kop eraf haalt, eerst de draagdelen weghalen en de dan zichtbare vier schroeven losdraaien, kan je de hendeltjes aan beide kanten gewoon wegpakken. Het hendeltje welke stuk is kan je dan vervangen. Wel even opletten, er zit verschil tssen het rechtse en linkse hendeltje.

https://www.aquastorexl.nl/cp-e401-e700-e900-e1500-e1901-afsluitkraanset.html
Die losse hendeltjes heb ik al liggen. Maar ik krijg de slang connector dus helaas niet er uit. Heb wel vanochtend die Eheim koppelingen besteld. Dus hopelijk is het met een lege portemonnee verholpen

Die losse hendeltjes heb ik al liggen. Maar ik krijg de slang connector dus helaas niet er uit. Heb wel vanochtend die Eheim koppelingen besteld. Dus hopelijk is het met een lege portemonnee verholpen
De connector kan er wel uit. Door alle hendels, dus ook de middelste zwarte, open te zetten. Aan de rechterkan probeer je dus de hendel terug te trekken tegelijk met het terugdraaien van de nok aan de linkerkanr met een tang. Terugdraaien totdat de nok rechtop staat. Maar zoals al eerder geschreven, wanneer je de kop loshaalt is e.e.a. ook los te maken. Maar wanneer je liever met Eheimkoppelingen werkt is natuurlijk aan jou.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan