Wat is er nieuw

Slang kranen

RichD1011

Well-known member
Lid geworden
3 december 2015
Leeftijd
30
deze vraag stel ik even puur uit interesse.

ik ben opzoek naar een kraantje voor een 16/22 slang dus ik opzoek op internet en kom alleen maar Eheim kraantjes tegen. maar is er iemand die mij kan vertellen waarom die dingen zo ontiegelijk duur zijn? is toch niet meer dan een stukje plastic denk ik zo. ik heb 15meter slang voor de prijs van 1 kraantje.

en dan de volgende vraag: heeft iemand een goedkopere optie 😀

gaat erom dat ik de slang die in mijn bak hangt om water af te hevelen af en toe even stop wil zetten. om de emmer te legen of wisselen, zonder telkens weer aan te moeten zuigen.

Waarom ze zo duur zijn? Naam? Kan me niets anders bedenken.
Alternatieven? gardena kan in sommige gevallen een optie zijn. Zijn even lekvrij.

Ik weet niet wat je voor Eheim betaald? Maar bij de wildkamp hebben ze veel spul. Een kogel-afsluitkraan?

Eheim vraagt inderdaad belachelijke prijzen voor 'unieke' onderdelen. vergeet nooit een rubberen ring voor een filter, €11,95 o.i.d.. Voor 1 stukje rubber. En ik was er nog bij mee ook.

Die kraantjes zijn nieuw inderdaad redelijk prijzig, rond de 30 euro. Zelf heb ik een tweedehands gehaald (bijv. http://link.marktplaats.nl/m1109158051)
Ik snap alleen niet waarom je het hevelen makkelijker wilt maken d.m.v. een kraantje en een emmer.
Ik heb gewoon een tuinslang van 15 meter gekocht, (dubbel) kraantje er tussen en klaar, geen gezeur meer met emmers.

Vooral voor grotere bakken is dit handig, er hangt in mijn bak permanent een slang met water en een tapkraantje, zodat ik nooit hoef aan te zuigen.
Ik sluit me tuinslang aan draai de dubbele kraantjes open en het water stroomt weg. Voor het vullen sluit ik de tuinslang aan op mijn keukenkraan, en vullen gaat perfect.
Voor het afzuigen van de bodem vul ik mijn tuinslang met water uit het tapkraantje, draai de kraan dicht op de tuinslang, stop de tuinslang in het aquarium en kan schoonmaken zonder te zuigen.

Als je wat handig bent zou ik voor de prijs van enkele Eheim kraantjes gewoon je slangen vervangen door pvc! Ik hebben uitgang met een kraantje waar ik overga op een Gardena koppeling! Water verversen: kraantje open en laat maar in de tuin of het toilet weg lopen! Geen emmers en geen druppel water meer! ;-)

OF je maakt een T koppeling op de uitstroom van uw filter en gebruikt hem als pomp? Hoef je ook nooit aan te zuigen. 🙂
Er zijn trouwens ook gardena koppelingen waar er al een kraantje op zit. 🙂

Ikzelf heb deze kraantjes. Een zit er op de slang van het osmosevat. En eentje om de hevelslang af te sluiten.
Je kunt ze bij de boerenbond gewoon kopen.

3_10000069396.jpg

Ze zijn niet gegarandeerd lekvrij bij gebruik tussen pompen. Maar het osmosevat lekt niet. En als tijdelijke stop op een hevelslang moet het ook kunnen.
Kosten: ca. 5 euro.

Danku allen, ik zal er is naar gaan kijken.

deze vraag stel ik even puur uit interesse.

ik ben opzoek naar een kraantje voor een 16/22 slang dus ik opzoek op internet en kom alleen maar Eheim kraantjes tegen. maar is er iemand die mij kan vertellen waarom die dingen zo ontiegelijk duur zijn? is toch niet meer dan een stukje plastic denk ik zo. ik heb 15meter slang voor de prijs van 1 kraantje.

en dan de volgende vraag: heeft iemand een goedkopere optie 😀

gaat erom dat ik de slang die in mijn bak hangt om water af te hevelen af en toe even stop wil zetten. om de emmer te legen of wisselen, zonder telkens weer aan te moeten zuigen.
Kijk eens bij www.voskunsstoffen.nl

Die heb ik ook in paar maten. Wingfield.

3_10000069396-jpg.jpg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan