Wat is er nieuw

Slang wit geworden

• Onderwerp starter Onderwerp starter MarlonnekeW
  • Startdatum Startdatum
M

MarlonnekeW

Guest
Ik heb een klein vraagje. In mijn nieuwe kweekbakken heb ik kleine stukjes doorzichtige 12/16 slang gebruikt om een verbinding te maken tussen het opvoerpompje en het uitstroombuisje van mijn HMF filter. Nu viel het me vandaag op dat dit stukje slang, dat dus ooit kleurloos en doorzichtig was, helemaal ondoorzichtig en wit geworden is. De stukjes slang zitten er nu 1,5 week in. Kan dat kwaad?

Zal wat opgelost zijn, Marlonneke.
Kijk dan voor ander slangetje, als je het niet vertrouwd.

Zelfs de groene slangen van Eheim veranderen van kleur onderwater.
Worden minder transparant en verharden.
Zal wel iets uit oplossen door verdringing van het water in het knunstof.
Slangen die aan de buitenkant droog blijven vertonen dit doorgaans niet.
Als er nu niks afwijkends is gebeurd met de dieren, dan zal dat ook niet meer gebeuren.
Slang blijft nu wit en zal ook stugger zijn. Kun je gewoon blijven gebruiken.

Bedankt voor de reacties!

Het lastige is dat er nog geen bewoners in het aquarium zitten, dus ik weet niet of de verkleuring invloed heeft op de dieren.
In mijn aquariums heb ik zuignapjes zitten die ook eerst doorzichtig waren en nu wit. Is dat dan vergelijkbaar? Daar heb ik nl. nooit last van gehad. En anders ga ik voor de zekerheid toch maar even op zoek naar een ander stukje slang.

Ik heb dit ook hoor en ook op de zuignapjes. Af en toe wrijf ik die even schoon.
Wat het is weet ik ook niet maar het is wittig en lijkt wel een vettig laagje.

Het is niet heel humaan maar je kan er altijd een gupje in gooien. Als de gup na een week nog leeft is het waarschijnlijk safe. Je zit dan wel met een gup.
Maar is het geen witte alg of bacterie ?

nekoneko zei:
Het is niet heel humaan maar je kan er altijd een gupje in gooien. Als de gup na een week nog leeft is het waarschijnlijk safe. Je zit dan wel met een gup.
Maar is het geen witte alg of bacterie ?

Is wel een beetje erg voor die gup, h�..

Was ik ook niet van plan hoor 😉.
Ik heb vanochtend even een bezoekje gebracht aan de winkel waar ik de slang gekocht heb, enerzijds om te vragen hoe en wat en om te kijken wat de alternatieven zouden zijn. Volgens de medewerkster kan het geen kwaad. Een andere oplossing zou een 12/16 buis van Eheim zijn, die ik dan op maat moet zagen, maar volgens de medewerkster geeft dat meer af dan de slang. Dat verbaasde me een beetje, want deze zijn van hetzelfde materiaal gemaakt als de uitstroompijpjes en daarvan is het de bedoeling dat ze volledig onder water gebruikt worden. Ik kijk het voorlopig nog maar even aan en als het me niet bevalt dan ga ik toch maar een hard buisje halen (hopelijk lukt het om deze op de uitstroom van het pompje vast te maken, want een slang is natuurlijk veel flexibeler).

Geplaatst door Mascha&Ivo
Weten we ook weer waarom nekoneko al vaker is verzocht het adviseren van anderen achterwege te laten.

Kan ik goed begrijpen, wie wil nu een Gup in een aqua zetten, waarvan hij denkt dat het dood kan gaan, maar ja, het is maar een Gup, h�.
Schandalig;zoiets.

C�dric Vleminckx zei:
Weten we ook weer waarom nekoneko al vaker is verzocht het adviseren van anderen achterwege te laten.

Kan ik goed begrijpen :d

Als hij het nou ook eens ter harte gaat nemen trakteer ik op taart.

Nienepien zei:
C�dric Vleminckx zei:

Kan ik goed begrijpen :d

Als hij het nou ook eens ter harte gaat nemen trakteer ik op taart.

Jeej,lekker! :chef:

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan