Wat is er nieuw

Slangen schoonmaken

Crash Cowboy

Well-known member
Lid geworden
9 oktober 2014
Hoe maken jullie de slangen van jullie filters schoon ? Mijn Eheim Classic 250 draait nu een paar maanden in mijn Rio 125, en er zit een (algachtige ?) aanslag in de slangen. Die zijn te lang om daar met een borsteltje doorheen te komen.

Ik doe een watten propje erin en dan sluit in een beddenpomp aan en dan pomp ik die prop erdoor heen en dan schoon spoelen en dat 2 a 3 keer herhalen. Daarna is het "redelijk" schoon 😀

Die aanslag is bacterieel over het algemeen. Is het een rode aanslag die bij het bewegen van de slang deels loskomt?

Wat ik doe is een watten prop er in steken en deze er doorheen duwen met een dunnere slang. De slang waarmee ik hevel is en gewapende tuinslang, daar kun je best hard op duwen.

Ik gebruik een speciale Slangen reinigingsborstel. Deze hoef je er ook maar een paar keer (twee/drie) doorheen te halen en even naspoelen met water en dan zijn we weer als nieuw.

Ik doe het ook met een propje watten maar dan aan een stuk elektra draad,trek je het zo in 1 keer helemaal schoon.
Scheelt enorm om de zoveel tijd eens de slangen en andere dingen waar het water doorgaat schoonmaken.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan