Wat is er nieuw

Slangen van Extern Filter

KevinMi

Well-known member
Lid geworden
29 december 2014
Goedendag allemaal,
Ik heb een hele simpele vraag: Hoe kan het dat de slangen van mijn externe filter zo snel vies worden?. Ik hoor van sommige mensen dat ze het nooit schoonmaken en het netjes blijft, terwijl bij mij de uitstroom er echt minder van wordt. Ik zou niet zeggen dat ik slecht onderhoud doe, want ik doe gewoon de wekelijkse schoonmaak (niet altijd de pomp natuurlijk).

Wat versta je onder snel want eens in de paar maanden moet ik ze ook raggen.

Wat versta je onder snel want eens in de paar maanden moet ik ze ook raggen.
Ik zit nu op ongeveer 1,5 maand.
En ik heb een heel simpele oplossing, je slangen laten waarschijnlijk licht door? Gebruik zwarte ondoorzichtige slangen en je bent van het probleem af.
Je kan ook de slangen BUITEN het water met zwarte tape aftapen. Zelfde effect....!
Hey super goede tip! Ik heb inderdaad doorzichtige slangen die waren erbij geleverd. Ik neem aan dat je ze dan eerst wel zou schoonmaken en dan pas afplakken?

Ik heb weinig vervuilende vissen, maar bij mij wordt de slang van de inlaat ook vies hoor.
Heb deze 2 weken geleden schoongemaakt, na 2,5 maand en dan is deze ook "vies".
De slang voor de uitlaat blijft goeddeels schoon, maar dat is ook logisch na het filter.

De slangen dienen schoon te zijn, voordat je ze afplakt. Trouwens je zou eigenlijk met een microscoop eens moeten kijken naar zo'n dotje alg uit je slang....!!
Houdt het niet voor mogelijk wat daar voor wonderbaarlijks in rondzwemt en leeft!!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan