Wat is er nieuw

Slangen van Externe pomp

KevinMi

Well-known member
Lid geworden
29 december 2014
Hallo allemaal, Ik heb inmiddels een externe pomp bij mijn 70L aquarium. Ik ervaar inmiddels een probleem waarbij er erg veel vuil in de slangen blijft zitten waardoor de stroming sterk afneemt en de ook deels verstopt raakt...
Ik hoop dat jullie mij wat tips kunnen geven. (ik heb al geprobeerd een panty om te inlaat te binden maar dan raakt hij verstopt, omdat de panty te fijn is.
Alvast bedankt!

Is dat het witte Superfish-potfilter? 😬

Die heeft ook wel smalle slangetjes ja. Vervelend dat het zo hard dichtslibt. En je weet zeker dat het de slangen zijn, en niet de pot zelf? Evt mogelijk een foto te maken waarop het zichtbaar is?

(Heb je het bonnetje nog? Muaha grapje.)

Is dat het witte Superfish-potfilter? 😬

Die heeft ook wel smalle slangetjes ja. Vervelend dat het zo hard dichtslibt. En je weet zeker dat het de slangen zijn, en niet de pot zelf? Evt mogelijk een foto te maken waarop het zichtbaar is?

(Heb je het bonnetje nog? Muaha grapje.)
Hey, Ja inderdaad. Ik zie het vuil ook echt in de slangen zitten het zijn echt van die plakkaten zeg maar. Ik ben er vrij zeker van dat het niet de pot zelf is deze heb ik laatst ook al open gehad maar die was erg schoon. Ik denk niet dat ik het goed op de foto krijgt, maar je weet het niet (kan het morgen proberen).
Ik ben er trouwens nog steeds super blij mee hoor! 😀

Vaak zijn dat bacterien en algen en dan zul je de slangen wat vaker moeten raggen.

Vaak zijn dat bacterien en algen en dan zul je de slangen wat vaker moeten raggen.
Ik heb dus al een keer gehad dat m'n uitlaat ermee verstopt zat en toen ik hem afkoppelde "spuugde" hij alles in het aquarium. Het is alleen dat het best wel snel in de slangen komt waardoor ik dan elke paar weken de slangen moet raggen. Ik dacht daarom dat er misschien iets verkeerd ging, omdat ik vaak hoor dat mensen die bijna nooit schoonmaken.

Het hangt ook vaak nog af of er licht opvalt want dat zorgt vaak voor meer algengroei in de slangen. Maar om de paar weken is inderdaad snel maar misschien dat de opstart er ook mee te maken heeft.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan