Wat is er nieuw

slangenviskje in subtropische bak?

• Onderwerp starter Onderwerp starter erik123456
  • Startdatum Startdatum
E

erik123456

Guest
Ola,

Ik heb een 101 x 41 x h 53 cm - 190 L bak, op kamertemperatuur. Wat hier eigenlijk nooit onder de 20 graden is.

Nu zou ik daar graag een slangenvisje indoen, maar welke is het beste geschikt voor zo'n temperatuur?

Ik kwan in dit topic http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... 819&page=2 wel dit tegen, maar vind daar verder niet echt een bevsetiging van:

"De Pangio cuneovirgata en de Pangio semicincta komen trouwens uit hetzelfde gebied, dit is een wat koeler gebied tussen de bergen, water temperatuur zal zo tussen de 20-23 graden zijn. Vermoedelijk wat warmen en kouder afhankelijk van het seizoen."

Zou dat een goede zijn? En is een aantal van 8 dan geschikt?

Met dat bedoel ik overigens de Pangio semicincta 😀

Hallo, volgens mij kan het qua bak maat en temperatuur prima. Nu nog kijken of het matcht met de medebewoners. Wat zit er nog meer in de bak?

Momenteel 8 zebradanio's (danio rerio) en een stuk of 100 vuurgarnalen.

Er komt nog een schooltje bij, waarschijnlijk een stuk of 9 purperkopbarbelen of odessabarbebelen.

Met de Danio's en garnalen kan het prima. Deze zitten allemaal goed tussen de 20-25 graden. Over de barbelen weet ik niets, hoe dat samen gaat ook met de Danio's en qua temperatuur. Maar Pangio semicincta kan bij het bestand wat je nu hebt goed. 8 lijkt me een prima aantal, ze houden wel van wat gezelschap 🙂 10 zou ook nog kunnen.

Kijk, dat is nu een duidelijk advies, incl aantallen zelfs! Dank je wel!

Barbelen en danio's worden vaker samen gehouden, en zijn hier op het forum vaker aangeraden.

Misgurnus anquillicaudatus (gold ) is subtropisch en kan zonder verwarming gehouden worden..

Die lijkt wel erg groot worden voor een meterbak. Maar bedankt vor het meedenken 🙂

Iets meer Danio en iets minder Barbelen zou ik doen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan