Wat is er nieuw

Slechte doorstroming JBL E300 externe verwarming

aquatlantis splendid 100

Well-known member
Lid geworden
20 december 2024
Leeftijd
37
Goede morgen allemaal,

Ik heb sinds kort 2 pompen.
De jbl702e en de JBL902e en nu ben ik er gisteren achter gekomen dat de 702e veel meer stroming gaf als de 902e dat is dus gek. Ik heb daarna even de slangen omgewisseld dat gaat makkelijk omdat de het slangenblok dezelfde maat heeft. En wat blijkt dan stroomt de andere pomp veel harder. Nu heb ik tussen 1 van de 2 retour slangen de jbl e300 externe verwarming zitten dat is ook de retour met de minste stroming. Heeft iemand hier deze ervaring ? De stroming is zeker de helft minder.
20250125_101555.jpg

De inline verwarming zou hoogstens een beetje invloed op de doorstroming mogen hebben.

Laatst bewerkt:
Goede morgen allemaal,

Ik heb sinds kort 2 pompen.
De jbl702e en de JBL902e en nu ben ik er gisteren achter gekomen dat de 702e veel meer stroming gaf als de 902e dat is dus gek. Ik heb daarna even de slangen omgewisseld dat gaat makkelijk omdat de het slangenblok dezelfde maat heeft. En wat blijkt dan stroomt de andere pomp veel harder. Nu heb ik tussen 1 van de 2 retour slangen de jbl e300 externe verwarming zitten dat is ook de retour met de minste stroming. Heeft iemand hier deze ervaring ? De stroming is zeker de helft minder.
Bekijk bijlage 384256
Je kan eens een slangenborstel door je slangen halen. Na verloop van tijd komt daar aanslag in wat de waterdoorstroming beïnvloed.

De slangen zijn pas een aantal weken oud dus ik denk niet dat het daaraan ligt. Naar toch bedankt voor de tip.

Nu heb ik tussen 1 van de 2 retour slangen de jbl e300 externe verwarming zitten dat is ook de retour met de minste stroming.
Wat noem je de retour?
De verwarming moet tussen de uitgaande kant van je filter en je uitstroom in het aquarium zitten. Hij heeft de stromingsrichting ook voorop staan volgens mij.

Heb je verder geen verschillen in je slangen. Wellicht toch ergens een andere restrictie in zitten. Een extra kraan bijvoorbeeld.

Retour naar het aquarium dus de uitgang van de filter.
Ik gebruik dezelfde dikte van de slangen en er zitten geen knikken of iets dergelijks in.
Ook heb ik de inline co2 Diffuser er al tussenuit gehaald en op de andere pomp gezet om deze uit te sluiten.
20250117_221247.jpg

Juist in het begin en of bij opstart problemen komt het voor dat slangen versmeren, dus ook jouw inline-heater (waarbij een borstel is meegeleverd)

Gewoon schoonmaken en verbazen wat er toch uit komt.

Komend weekend ga ik alles even schoon maken. Ik laat de uitslag weten.

Niet toevallig ergens een luchtbel opgesloten in de slang die er niet uitgepompt wordt.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan