Wat is er nieuw

Slechte plantengroei en alg

  • Onderwerp starter Onderwerp starter RichardH
  • Startdatum Startdatum
R

RichardH

Guest
Aquarium draait nu 5 maanden maar de planten groeien slecht en worden snel bruin en hebben zwarte draden,
wat kan ik hier tegen doen? Zie bijgevoegde foto`s.
Alvast bedankt voor de tips.
 

Bijlagen

  • IMG_4730.jpg
    IMG_4730.jpg
    110.2 KB · Weergaven: 106
  • IMG_4731.jpg
    IMG_4731.jpg
    92.8 KB · Weergaven: 108
  • IMG_4732.jpg
    IMG_4732.jpg
    94.2 KB · Weergaven: 98
  • IMG_4733.jpg
    IMG_4733.jpg
    73.3 KB · Weergaven: 108
  • IMG_4734.jpg
    IMG_4734.jpg
    79.4 KB · Weergaven: 108
  • IMG_4735.jpg
    IMG_4735.jpg
    84.5 KB · Weergaven: 110
  • IMG_4736.jpg
    IMG_4736.jpg
    79.4 KB · Weergaven: 103
Gebruik je plantenvoeding? Wat voor bodem? Temp? Waterwaardes? Type lamp en lichtduur?
 
Ik doe elke dag 3 pompjes plantenvoeding erin dit is 30 ML, de bodem is grind (steentjes fijn) temperatuur is 24 graden, type lamp juwel helialux spectrum tube verlichting deze staat 6 uur per dag aan waarbij het volume van het licht langzaam wordt opgebouwd en afgebouwd. Waterwaardes zijn in orde.
 
Mijn pH staat op 6,8
 
Bodemvoeding is gewenst, zoals ook hierboven aangegeven. Verder zit je probleem in de verhouding lichtintensiteit/CO2. Je hebt namelijk baardalg. Zoals je verlichting nu staat heb je dus een CO2 tekort. Voeg je CO2 toe? Wanneer dit niet het geval is moet je je lichtintensiteit verminderen. Dat betekend wel iets voor je plantenkeuze. Mogelijk kan je niet alle planten behouden die je nu hebt. Je Ludwigia, de plant met de rode blaadjes heeft last van een voeding tekort, als eerder gezegd, bodemvoeding dus. Maar mogelijk is er ook een licht tekort. Dat zou betekenen dat de plant niet in je bak past. Je kan natuurlijk ook kiezen voor het toevoegen van CO2 (gas). Dan kan je een hogere lichtintensiteit bieden wat ook weer betekend dat je bemestingsvraag, waaronder CO2 dus, hoger wordt.
 
Ik doe elke dag 3 pompjes plantenvoeding erin dit is 30 ML, de bodem is grind (steentjes fijn) temperatuur is 24 graden, type lamp juwel helialux spectrum tube verlichting deze staat 6 uur per dag aan waarbij het volume van het licht langzaam wordt opgebouwd en afgebouwd. Waterwaardes zijn in orde.
Welke plantenvoeding? 6u is te weinig, dat mag 8 zijn. Je lamp is ook niet sterk genoeg, je stengelplanten hebben geen bladeren onderin omdat daar te weinig licht komt. Waterwaarden in orde zegt niks, wát zijn ze en hoe heb je die gemeten?
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan