V
vechora
Guest
Goedendag,
Sinds 6 weken heb ik mijn aquarium "herstart".
Nu gaat het "goed" maar een aantal planten vertonen erg slechte (geen) groei, en een aantal juist redelijk wat, dus wellicht dat het aquaforum mij op weg kan helpen
De slecht groeiende planten zijn:
Anubias barteri, microsorum pteropus, valisineria en echinodorus bleheri
De planten die wel groeien:
Cabomba, Javamos en in mindere mate cryptocoryne wendtii en waterpest.
De extra informatie:
Er is een lichte vorm van bruinalg aanwezig op de bladen van de anubias die ik elke week/twee keer per week wegveeg.
Ik voeg 5 ml profito toe woensdag en zaterdag, sera root tabs bij de wortels van alle planten behalve cabomba en waterpest (javavaren en anubias heben de rhizome boven het substraat)
De bak is een Juwel primo 60 led (60x30x30) (8 watt Led buisje) dus een netto water inhoud van 50 L als het niet minder is. De lamp brand 8 uur per dag.
Het substraat is filterzand. Stroming redelijk sterk diagonaal door de bak. Ik gebruik geen co2 of carbo.
Temperatuur 22 graden
Nitraat 20 ppm
Fosfaat 1 ppm
Ph 7,5
KH 8
Ammoniak 0
Nitriet 0
(druppeltests van jbl en sera)
Deze metingen zijn al 3 weken constant.
Water verversing zo goed als niet, 5 liter na schoonmaak oppervlakte substraat elke week.
Inwoners:
6 cherry barbs (puntus tittea)
3 anatome helena
8 (zichtbare) neocardina davidi (20 gekregen van een hobbyist waaronder een paar hele kleine, ze zijn allemaal zo goed als doorzichtig en niet meer rood op een enkeling na).
Foto's in onderstaande link
Bij voorbaat dank bij geboden assistentie.
Sinds 6 weken heb ik mijn aquarium "herstart".
Nu gaat het "goed" maar een aantal planten vertonen erg slechte (geen) groei, en een aantal juist redelijk wat, dus wellicht dat het aquaforum mij op weg kan helpen
De slecht groeiende planten zijn:
Anubias barteri, microsorum pteropus, valisineria en echinodorus bleheri
De planten die wel groeien:
Cabomba, Javamos en in mindere mate cryptocoryne wendtii en waterpest.
De extra informatie:
Er is een lichte vorm van bruinalg aanwezig op de bladen van de anubias die ik elke week/twee keer per week wegveeg.
Ik voeg 5 ml profito toe woensdag en zaterdag, sera root tabs bij de wortels van alle planten behalve cabomba en waterpest (javavaren en anubias heben de rhizome boven het substraat)
De bak is een Juwel primo 60 led (60x30x30) (8 watt Led buisje) dus een netto water inhoud van 50 L als het niet minder is. De lamp brand 8 uur per dag.
Het substraat is filterzand. Stroming redelijk sterk diagonaal door de bak. Ik gebruik geen co2 of carbo.
Temperatuur 22 graden
Nitraat 20 ppm
Fosfaat 1 ppm
Ph 7,5
KH 8
Ammoniak 0
Nitriet 0
(druppeltests van jbl en sera)
Deze metingen zijn al 3 weken constant.
Water verversing zo goed als niet, 5 liter na schoonmaak oppervlakte substraat elke week.
Inwoners:
6 cherry barbs (puntus tittea)
3 anatome helena
8 (zichtbare) neocardina davidi (20 gekregen van een hobbyist waaronder een paar hele kleine, ze zijn allemaal zo goed als doorzichtig en niet meer rood op een enkeling na).
Foto's in onderstaande link
Bij voorbaat dank bij geboden assistentie.