slechte verlichting

Y

Yorick!

Guest
Zou iemand mij kunnen helpen ik heb een tijd geleden een aquarium gekocht waar de verlichting bij zat, maar de verlichting is niet goed (ledstrip) voor mijn planten. Ze gaan eraan dood ik gebruik kleibollen voor de wortelen en ook plantenvoeding voor de bladeren

Weet iemand licht wat heel goed is voor de planten en ook mooi uit ziet om naar de vissen te kijken?
 
Graag wat meer info over je bak,wat zijn de afmetingen en zit er nog aansluitingen voor de originele verlichting in?
 
60 cm bak zit een ledstrip in en het merk is classica
 
En dit is de originele verlichting
 
Ah op die manier,hoeveel watt is de verlichting?
 
Zag net in een ander topic een foto van je bak en zie zo 123 geen planten staan die normaal gesproken een hoop extra voeding behoeven en zeker niet met matige verlichting.
 
Hij draait al langer dan een half jaar
 
De lamp is 12 volt watt vind ik niet
 
bij ledverlichting wordt vaak over het aantal Lummen (eenheid voor lichtopbrengst).

hoeveel strips zitten er in?
 
1strip
 
Maar bestaat er ook een tl lamp ofzo dat speciaal voor planten is en ook mooi om naar te kijken
 
Veel mensen gebruiken de kleur 830 of 840 en dat is dus wat gelig en prima voor de planten hoor.
Daarnaast zijn die veel goedkoper dan de speciale dure buizen voor planten.
Ik denk dat dit met LED ook wel te krijgen is.
Vaak zit boven een 60cm niet zoveel licht en dat is in de regel dan ook niet nodig als je makkelijke planten in je bak hebt.
Ben je zeker dat het door de verlichting komt dat de planten het niet goed doen??
Weet je ook waterwaarden van e bak en hoe lang heb je het licht aan??
ik las al van John dat je niet echt moeilijke planten hebt in je bakje.
 
Water waarden zijn OK en licht staat 12 uur aan en 12 uur uit. Dus denk dat het het licht het probleem is
 
Wat zijn de waterwaarden dan en met wat meet je ze?
 
Ik laat ze meten in de winkel
 
Terug
Bovenaan