Sleutelgat cichliden


F

foxalert

Guest
Goedenavond,

Ik ben op zoek naar een mooie cichlide om de bak van 1.20 meter te completeren.

Nu zoek ik naar een rustige cichlide die ook samen kan met m'n groepje corydorassen. Ik lees dat de sleutelgat cichlide hieraan voldoet.

Nu lees ik over een klein groepje, maar wat is een goed aantal voor een 1.20? En hoe is het gedrag van zo'n groep in de praktijk?

Ik heb op dit moment:
10x bijlzalm
12x roodkopzalm
10x corydoras
3x ancistrus red
1x drakenkop vis
Appelslakken
 
Ik had nog nooit gehoord van de drakenkopvis Dus gelijk even gegoogled, wat een tof beest! Heb je een foto ervan? Succes met de zoektocht naar een mooie sleutelgatcichide groetjes
 
ik vrees dat er op je bodem niet veel plaats meer is met deze
10x corydoras
3x ancistrus red
1x drakenkop vis
 
Op zich zijn ze erg rustig onderling en tegenover medebewoners maar ik ben ook bang dat je straks wat veel bodemvissen hebt.
 
Op zich zijn ze erg rustig onderling en tegenover medebewoners maar ik ben ook bang dat je straks wat veel bodemvissen hebt.

Zou op zich wel meevallen. De Drakenkop heeft z'n eigen plekje en de ancistrussen zitten nagenoeg alleen maar op het hout. De enige die actief zijn op de bodem zijn de cory's.
 
Ik had nog nooit gehoord van de drakenkopvis Dus gelijk even gegoogled, wat een tof beest! Heb je een foto ervan? Succes met de zoektocht naar een mooie sleutelgatcichide groetjes

Dank je!

Hij is een beetje schuw, maar ik zal proberen binnenkort een foto te maken als ik ze voer. :)
 

Terug
Bovenaan