Wat is er nieuw

slijm in filter

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Scrubbie01
  • Startdatum Startdatum
S

Scrubbie01

Guest
Hallo allemaal vandaag wou ik mijn drukfilter verplaatsen met een nieuwe sump. Maar toen ik de filtermatten eruit haalde zat er een soort slijm in vast. De filter draaide ongeveer 2 maanden
927147scrubbie01_0_82_image3.jpg

167655scrubbie01_0_82_image4.jpg

Naarmate ik het biomateriaal eruit haalde zat er allemaal slijm in vast.
999191scrubbie01_0_82_image1.jpg

Op de bodem lag ook allemaal slijm
583911scrubbie01_0_82_image2.jpg

848763scrubbie01_0_82_image5.jpg

186941scrubbie01_0_82_image7.jpg

Toen ik dit zag heb ik het in een bleek met water mix gedaan na een paar uur lag er al een dikke laag drab op de bodem van de emmer
978938scrubbie01_0_82_image6.jpg

Help! wat is dit, is dit schadelijk en moet ik alles schoonmaken of kan het niks kwaad?
 
Ik neem aan dat er vissen in zitten aangezien hij 2 maanden draait, om alles met chloor schoon te maken is erg slecht en gevaarlijk je maakt de goeie bacteri�n dood en chloor is erg giftig voor vissen.


Over het slijm kan ik niks zeggen maar ik zou als ik jou was

Als je je sponzen schoongemaakt hebt met chloor supergoed uitspoelen en schoonmaken met water
Voor de zekerheid kun je aquasafe toevoegen als je dat nog ergens hebt liggen
Je waterwaardes supergoed in de gaten houden
 
zitten nog geen vissen in het is koudwater en staat in de schuur. Het was nog te koud voor vissen. Was van plan een sump te maken en de filtermedia te herbruiken.
 
Ok� dan goed uitspoelen dat slijmerig iets kunnen plantenrestenzijn verpulverd door je pomp
 
Ik heb geen planten in de bak zitten :S
 
Dus je hebt een bak met water in de schuur staan. Waar een filterpomp op staat.

Waarom?

Ik heb in het verleden wel eens een waterornament in huis gehad. Zeg maar een kamerfontijn.
Hierin zat kraanwater en een pompje.
Hierin kwam ook dat slijm.

In de luchtbevochtiger ontstaat het ook, maar daar doe ik nu een ontsmettingsmiddel in.

Dus ik vermoed dat het een biofilm is, die is samengelonterd in je filter.

Maar als je alleen een bak water in de schuur hebt staan. Was een luchtsteentje ook voldoende.
 
Het systeem was sogenoemd aan het cyclen en er konden nog geen vissen in want het water was te koud.
 
Het doel van indraaien van een aquarium is dat de huisvesting geschikt wordt gemaakt voor de te houden vissen.
Dus er wordt een geschikte leefomgeving gemaakt.
Dat geschikt maken houd dus in dat het aquarium al op temperatuur moet zijn, dat er al planten in staan en dat de decoratie klaar is.

Als bovenstaande niet aan de orde is. En er nog van alles toegevoegd moet gaan worden. Kun je weer van voor af aan beginnen. Dus je wint er geen tijd mee, door alvast een bak water klaar te zetten.

Hierin gaan andere (lees verkeerde) bacteri�n groeien, dus ongeschikt voor vissen.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan