Wat is er nieuw

Slijm met mini witte puntjes

• Onderwerp starter Onderwerp starter Danny-010
  • Startdatum Startdatum
D

Danny-010

Guest
Beste aquarium fanaten allemaal 😀

ik heb nu een kleine 2 weken me aquarium opgestart. Ik voeg iedere week profito toe voor de platen groen maar nu zag ik dat er een aantal planten ingepakt worden met een soort doorzichtig achtig goedje/slijm met witte stipjes. Wat doe ik fout ?

wie weet wat dit kan zijn en hoe ik dit kan oplossen ?

mvg
Danny

Bijlagen

• D5081DDD-F407-47DA-8A48-F911506D8BCD.jpeg
    D5081DDD-F407-47DA-8A48-F911506D8BCD.jpeg
    252.8 KB · Weergaven: 279
  • 7C7016BC-15B8-44A2-A103-83A1206DC3AB.jpeg
    7C7016BC-15B8-44A2-A103-83A1206DC3AB.jpeg
    207.6 KB · Weergaven: 411
Heb ik ook. Hoort volgens mij bij het opstarten. Zijn dat geen bacteriën?

Het is een schimmel welke veel voorkomt in opstartende bakken en is onschadelijk en gaat vanzelf weer weg als de bacteriecultuur opgang is gekomen, eventueel afzuigen of handmatig verwijderen, maar het zal weer terug komen totdat de bacteriecultuur in de bak opgang komt.

Oke top thanx ! En hoelang duurt het ongg voordat de bacteriën cultuur is opgestart ? Draait nu sinds 27dec

thanx alvast

Meestal 4 weken.

Lijkt mij ook. Bacterienbloei. beetje afhevelen en verder gewoon even verder je bak laten indraaien.

Het zit echt op de bladeren en bacteriebloei zit vaak in het water of op de ruiten dacht ik en is niet "harig" toch?

Wat zou dit kunnen zijn dan ipv bacterienbloei ?

Wat zou dit kunnen zijn dan ipv bacterienbloei ?
Bacterienbloei is verwarrend door het aanhangsel -bloei. Daar heb je gelijk in. Maar het zijn zeker wel bacteriën. Maar zonder het te laten testen kunnen het natuurlijk ook gewoon schimmels zijn.

Dit zijn geen schimmels of bacteriebloei, maar slakkeneitjes! Het Witte slijm beschermd de witte puntjes(eitjes).

Dit zijn geen schimmels of bacteriebloei, maar slakkeneitjes! Het Witte slijm beschermd de witte puntjes(eitjes).
Ik zag eigenlijk geen puntjes op de( wat onduidelijke ) foto's. Heb ook totaal geen verstand van slakkeneitjes. Maar wat het ook is. Iedereen is het er wel over eens om het weg te halen. :koffie:

Bedankt Allemaal voor de reacties.,
Ik kijk het even aan hoe het zich ontwikkeld!
Fijne avond

Ik moet denken aan dit:
https://www.kolvoortonderwaterfoto....ertjes___vorticella_spec____op_draadwier_/196
Klokdiertjes of iets soortgelijks, kan het niet goed zien op de foto, maar ik denk dat het zoiets is. Dan zou je op een gegeven moment als je vissen erin hebt, moeten merken dat je vissen het opeten. De ene soort eet zoiets wel, de andere niet.

datis het indd precies !! Als je het uitvergroot. Het zijn niet zoveel puntjes maar hier lijkt het voor90% op

Dus al ik het goed begrijp even laten zitten en wanneer ik er vissen is die kijken of ze het opeten ? Is het niet schadelijk voor de vissen ?

Best kans dat het vanzelf verdwijnt en anders misschien inderdaad door de vissen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan