Wat is er nieuw

Slijm op mijn spiderwood

• Onderwerp starter Onderwerp starter jessejesse487
  • Startdatum Startdatum
J

jessejesse487

Guest
Ik heb een nieuwe 60 liter tank opgezet met planten stenen en een stuk spiderwood maar na 48 uur is er ineens een slijmerige laag op veral de puntjes en uitsteeksels van het hout gekomomen ik heb nog geen vissen in de bak en gebruik vloeibaar plantenvoedsel i.p.v. voedingsbodem weet iemand wat dit is of het schadelijk is en wat ik moet doen ?

Dat is veelvoorkomend en kan geen kwaad, als je bak wat verder is ingedraaid zal het door de bacteriewerking vanzelf verdwijnen, je kan het er wel vanaf borstelen met een oude tandenborstel.

+1

maar een nieuwe tandenborstel mag ook hoor 😀

Het kan inderdaad geen kwaad en zover ik weet zijn het dode bacterien in het hout waar schimmel op gaat komen. Lekker laten gaan want afborstelen helpt vaak niks en dan komt het net zo snel terug.

Visueel werkt dat, maar het zal terug keren tot dat de bacterie werking het werk heeft gedaan.
Even een aanvulling ivm de oorzaak. Het zou ontstaan doordat er in het hout suikers zitten en daar komen de schimmels dus op af en verbruiken de suikers.Dit werd als oorzaak de afgelopen week in de chat aangegeven maar dat even ter informatie.

mijn spiderwood heeft destijds ook zeker wel een maand of 4 geschimmeld. Uiteindelijk hebben de garnalen alle plekken opgepeuzeld 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan