Wat is er nieuw

Slijm

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Bren&Bel
  • Startdatum Startdatum
B

Bren&Bel

Guest
Hallo!
Mijn juwel 60 liter staat nu 2 weken in te draaien.
Ik had gelezen dat je je er vrij weinig mee moet bemoeien de 1e drie weken wat ik ook tot nu toe niet heb gedaan.
Maar de planten staan er niet zo florissant bij.
En er begon een witte waas te vormen op de bodem.
Maar ook een bruine plek en een grijze plek.
En eenmaal in het aquarium met mijn handen voelde ik dat echt alles slijmerig aan voelde.
Kan niet de bedoeling zijn toch?

20190603_162521.jpg


20190603_162525.jpg


20190603_162512.jpg
 
De schimmel zie je wel vaker bij de opstart en dat trekt normaal weer weg maar dat bruine vindt ik een rare kleur. Heb je een totaaltje van de bak?

Btw, Die Javavaren rechts mag niet met de wortelstok in de bodem maar deze kun je beter opbinden.
 
Ah, wist ik niet over de Java. Dank!
De plekken heeft mijn ijverige dochter helaas al weg gewoeld. Ik was net te laat om haar te stoppen. Omdat ik er eerst over wilde na vragen.
Als ze normaal ook zo was met haar slaapkamer opruimen had ik een gelukkig mens geweest.
Wil wel een totaal foto maken nog hoor. Maar de plekken zijn nu dus foetsie.
Maar ze gaf aan dat het "vies" voelde. En ja idd ik voelde overal een slijmerige laag op.
Het is nog een beetje een kaal bakje, wilde eigenlijk van de week nog wat planten gaan halen. Maar ben bang dat die er dan ook wat gaan sneuvelen?
 
Dit is hij nu.
Plant naast het schelpje is nep.
Alles achterin is echt.

20190603_192831.jpg


20190603_193410.jpg


20190603_193415.jpg


20190603_193420.jpg
 
Je bent nog aan het indraaien. Bak moet nog rijpen. en filter ook.
 
Je bent nog aan het indraaien. Bak moet nog rijpen. en filter ook.

Snap ik Bertus! Maar heb veel gelezen en nog niets over een slijm laag op alles?
Kan zelfs via Google er niet veel over vinden.
Als ik dat doe kom ik uit op artikelen over blauw alg. Maar als ik op afbeeldingen kijk zie ik dat niet in mij aquarium.
 
Als de bacterie er in zit, gaan ze aan het werk.

Is in de derde of 4e week.


Heb je ook wat vlokvoer in de bak gedaan? voer voor de bacterie.

of filterstart.

Heb je er een voedingsbodem onder?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die rode plant in het midden of wat er van over is tenminste is sowieso een lastige plant om mee te beginnen bv.
Hoelang brand het licht en hoe hoog is de temperatuur?
 
Ja vlokvoer heb ik een keertje toegevoegd.
Ik heb geen voedingsbodem.
De temperatuur meet ik nu op 22/23 graden.
En het licht brand 9 uur per dag.
 
Ik kom trouwens vandaag tot de ontdekking dat er hele kleine witte beestjes leven in mijn aquarium. Ze springen op de ruiten en op de bodem.
Als ik Google lijken het mij copepods te zijn.
 
Ik kom trouwens vandaag tot de ontdekking dat er hele kleine witte beestjes leven in mijn aquarium. Ze springen op de ruiten en op de bodem.
Als ik Google lijken het mij copepods te zijn.
Als het echt copepods zijn kan het niet veel kwaad. Je vissen zouden er later wel korte metten mee maken, denk ik.
 
Ja het zijn ze zeker weten. Alle afbeeldingen komen overeen.
Ik hoop alleen dat het er niet te veel worden. Want de bak moet nog een weekje staan voor er vissen in mogen.
En dan gaan eigenlijk alleen eerst de mannelijke guppen erin vanuit mijn andere aquarium.
Geen idee of zij ze gaan eten.
 
Ik zat aan mosselkreeftjes te denken.


Nou ik heb even zitten te bestuderen aan de hand van het artikel.
Ik zie dus mosselkreeftjes die zijn echt super klein en met zo'n recht spriet staartje.
Maar ik zie ook wat grotere witte en die hebben dus echt zo'n dubbel staartje als de copepods
 
Ja het is allemaal van dat kleine gespuis. Ik heb die weleens bij de garnalen gehad maar of het ook mosselkreeftjes waren heb ik nooit onderzocht eigenlijk en na enige tijd zijn ze vaak weer weg.
 
Ja ik vraag me af wat nu verstandig is. Dat slijm van de ruiten poetsen en een water wissel, waarbij ik ook meteen die beestjes wat probeer weg te zuigen. Of nergens aan komen?
Of mischien toch al wat van mijn guppen overzetten?
Lastig.
 
Ik neem aan dat het slijm meer schimmel is wat je vaak bij de opstart ziet en dat trekt wel weg hoor.
 
AquaCafe
Help Users
      jessicapilon: moge binnenkomers
      Terug
      Bovenaan