Wat is er nieuw

Slijmig iets

• Onderwerp starter Onderwerp starter AquariaManiak
  • Startdatum Startdatum
A

AquariaManiak

Guest
Er zit een slijmig iets aan mijn Alternanthera Roseafolia plant. Ik heb de vissen er niet in zitten, want ik heb gister alles ingericht. Is het gevaarlijk voor de vis ? Moet het weg ? Hoe moet het weg ?

Groen, voelt slijmig, soort sliert, zit vooral aan mijn Alternanthera Roseafolia plant, komt waarschijnlijk van winkel.

Nee, zo ziet het er niet uit. Ik ga de gok er maar op doen wanneer ik morgen mijn vissen erin doe.

3 weken ingedraaid en van dat spul dat nitriet enzo kapot maakt.

Zijn het geen slakkeneitjes?

Die zitten als gelbolletjes op of onder een blaadje of aan een steeltje.
Als je ze eraf probeert te halen voelt het heel slijmerig.

Is maar een gok hoor, hihi.

AquariaManiak zei:
Ik heb de vissen er niet in zitten, want ik heb gister alles ingericht. Is het gevaarlijk voor de vis ? Moet het weg ? Hoe moet het weg ?

AquariaManiak zei:
3 weken ingedraaid en van dat spul dat nitriet enzo kapot maakt.

Gisteren alles ingericht maar wel 3 weken ingedraaid,snap ik ff niet?

Dan zal de indraai-periode weinig gedaan hebben qua bacterie-aangroei denk ik.
Heb je dan wel andere stappen ondernomen om bacteri�n te doen aangroeien?

En de bodem dan? begin deze week vroeg je nog in een topic welk zand je het beste kon nemen.

Ik heb meer dan 3 bakken at the moment.

Knap,2 weken geleden had je nog topics met vragen over hoe in te richten allemaal.
Sterk het idee dat je allemaal te snel gaat maar kan me vergissen natuurlijk 😉

Slijmerige aan je plant kan ook een oud verrot blaadje zijn bv.

Zelfs al ging ik te snel dan waren dat uw zaken niet.

Sorry dat ik het zeg maar ik snap het ook niet helemaal meer. Je bent zelf bezig om video s te maken om mensen voor te lichten:
http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ost1867665

Dan lees ik hier dat je iets hebt gebruikt om nitriet kapot te maken. Ik hoop toch wel dat je video s betere info zullen bevatten want je bedoeld denk ik bacterien die de nitriet omzetten in nitraat .
Ik kan me dus ook helemaal vinden in de opmerking van John hierboven. Je hebt gister de bak ingericht en dan is er nu al iets slijmerig?
Heb je dan ook een foto??

Ik bedoel het niet negatief hoor maar ik denk ook dat je wat te hard van stapel loopt met alles. Ik zou eerst zelf de nodige ervaring op gaan doen en dan voorlichtingsvideo s gaan maken.
Volgens mij ben je daar nog niet aan toe, maar dat geeft helemaal verder niet.
Maar probeer wel stap voor stap je hobby uit te oefenen 😉.

AquariaManiak zei:

Klopt helemaal Timo maar wil alleen maar helpen.
Ik zou niet graag zien dat er binnenkort allemaal topics van je staan ivm zieke vissen want die kans is heel groot als je te snel gaat.

AquariaManiak zei:

Het is hier een forum, en als je hier een berichtje op zet, moet je ook kunnen verdragen dat de leden van het forum hierop reageren en dat ze je proberen te helpen.

Dan moet je niet zeggen: ''Het zijn je zaken niet.''

Als het onze zaken niet zijn, moet je het ook niet met ons delen.

Ik deel ook niet dat ik te snel ga, C�dric.

Zoals John dan probeerde te zeggen, we proberen je tips te geven en je te waarschuwen dat je niet te snel mag gaan, welke risico's en nadelen er dan verbonden aan liggen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan