Sluierbak


L

Lotta Saffir

Guest
IMG_7972.PNG
IMG_7973.PNG
IMG_7974.PNG
Omdat er toch best veel nieuwsgierig waren naar de ouders van de baby visjes uit mijn andere topic (deze: https://www.aquaforum.nl/threads/sluierstaart-eitjes.99841/?page=1 , neem eens een kijkje zou ik zeggen:)) zijn dit de ouders! De grootste en de rood/witte zijn de vaders, de kleine oranje is de moeder. In de bak komt nog een stuk hout, maar die moet nog even weken. Bij de grote oranje zijn ook erg duidelijk de paaipukkels te zien! Heeft iemand nog ideeën voor mooie, niet al te dure, planten? Ik hoop dat jullie het leuk vinden! :daisy:
 
  • Leuk
Waarderingen: Goud
Mooi hoor!:thumbs:


Maar kardinaaltetra's bij sluierstaarten?:S;)
 
Klopt, en dat gaat prima. Hebben geen last van elkaar en eten elkaar ook niet op :D
Tja, maar de temperatuur, goudvissen laag, kardinalen minimaal 23 graden....;)



Miscien wel leuk om iet over de bak te vertellen etc.;)
 
Goudvissen hangen hard, alkalisch water en een temperatuur tot een graad of 22. kardinalen wensen zacht alkalisch water en een temperatuur toch wel vanaf 26 graden.

Ook heb je een bodem van nogal grof grind. Daar kan je problemen doorkrijgen omdat er veel vuil tussen kan komen met mogelijk nare gevolgen. Zand vinden ze veel fijner, dan kunnen ze grondelen en vuil verwijder je gemakkelijk met een hevelslang.

Met alle respect maar ik ben graag eerlijk. Maar wat zien je sluiers er slecht uit. Erg mager en behoorlijk vergroeid. Ze zullen daardoor ws ook niet erg oud worden.
 
Ik zou kardinaaltetra's ook niet bij de goudvissen doen. Het is niet omdat ze niet opgegeten worden en (over)leven, dat ze goed gehuisvest zijn en op hun gemak zijn. In een bak met sluiers horen sluiers te zijn en in een bak met warmwatervissen, horen warmatervissen te zijn. Snap je? Die kardinaaltetras ondervinden volgens mij veel stress omdat zij weinig verstopplaatsen hebben en steeds met veel grotere vissen zwemmen die nogal druk zijn.
Neem dit natuurlijk niet slecht op; het zijn tips en ervaringen die wij meedelen ;)

Hoe groot is je bak? Heb je een foto waar we het volledig aquarium op kunnen zien?
 

Terug
Bovenaan