Sluierstaart genezen maar nieuwe Sluierstaart ziek?


R

Robinenvissies

Guest
Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen

Momenteel heb ik twee Sluierstaartvisjes. De ene heb ik uit een eerdere bak gehaald waar hij met nog twee sluierstaartjes in zwom. Een vrij grote bak. Maar hij werd ziek. Ik heb het gegoogled en kwam meteen uit bij last van zijn zwemblaas (zijwaarts/achterwaards zwemmen en lusteloos naar de bodem zakken)
Nu heb ik deze vis in een andere bak gedaan (kleiner laagje water etc) en is hij helemaal opgeknapt! :)
zwemt weer normaal en vinnen staan mooi gespreid.

Ik vond het maar zielig alleen dus heb na een week een nieuwe gekocht om hem gezelschap te houden. Bij deze vis ligt zijn rugvin constant plat op zijn lijf maar voor de rest is hij vrij actief. Ik kan niet precies vinden wat het is. (hij is ook een beetje anders gebouwd. Hij heeft een langer lijf en zijn staart is een stuk kleiner)
Wat zou dit kunnen zijn?
En is de Zwemblaas (infectie?) ook besmettelijk nadat de vis die aanvankelijk ziek was weer beter is geworden. De nieuwe vis lijkt zieker dan mijn eerste visje.

Ik wil natuurlijk graag dat mijn visjes gezond zijn en niet ongelukkig dus alle hulp en advies is welkom!
 
Misschien even een foto van de vissen en de bak, alsmede de grootte van de bak, verversbeleid en hoe lang draait de bak.
 

Terug
Bovenaan