Wat is er nieuw

Sluierstaart gewetenskwestie

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aurora
  • Startdatum Startdatum
A

Aurora

Guest
Ik zit in gewetenskwestie om een goudvis. Ik had niet gedacht dat ik ooit een goudvis het overwegen waard zou vinden om in een van mijn bakken te hebben maar het moment is aangebroken.

Mijn zus heeft van een collega (duidelijk niet zo'n slimme collega) al enige tijd geleden een flinke vaas met 2 sluierstaartjes van zo'n 7cm gekregen als "gefeliciteerd met je nieuwe huis cadeau". 1 is al na een week overleden maar de ander leeft nog steeds. Ik weet dat ik de vis direct mee kan krijgen want ze heeft helemaal niks met vissen.

Ik heb zelf een trofis colisa 1200 (120x45x65cm) ingericht als zuid-amerikaanse biotoop met het volgende visbestand:
- 15 koperzalmen
- 10 corydoras concolor
- 3 L183
- 4 laetacara dorsigera

Er zit geen verwarming in de bak en de temperatuur is vrij constant 23 graden. Nu vraag ik mij af of ik er goed aan doe om deze sluierstaart te adopteren. Als ik naar mijn geweten luister wel, maar als ik de bak graag als biotoop wil houden niet. Maar hoeveel toegevoegde waarde heeft een biotoop eigenlijk?

waarom adopteer je hem niet en vraag je of je hem bij iemand in de vijver mag zetten?

Ik zou hem niet bij je in de bak doen, sluiers kunnen best lomp zijn, en ik weet niet of je bak mooi is ingericht met planten, maar daar kan een sluier snel een eind aan maken 😀

Daarnaast zijn het echt vissen die gezelschap van soortgenoten op prijs stelt, dus alleen houden is ook zielig.

Wat je wel zou kunnen doen is een grote curverbak kopen en de vis daar tijdelijk in houden en op zoek gaan naar een ander tehuisje, aquarium of straks met warmer weer een vijver.

Bedankt voor jullie reacties. Dan ga ik heb maar niet in mijn aquarium doen en ga ik wel een beter huis voor hem zoeken. Ik voel me toch een beetje verantwoordelijk voor zo'n vis.

Dat is een verstandig besluit hoor en dat prijst je :thumbs:.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan