Wat is er nieuw

Sluierstaart heeft doorzichtige sliert met zilveren balletjes aan zich hangen.

• Onderwerp starter Onderwerp starter YvetteSusanne
  • Startdatum Startdatum
Y

YvetteSusanne

Guest
Hoi.

Ik ben net nieuw hier en hoop dat iemand mij kan geruststellen.

Mijn sluierstaart heeft sinds vandaag een doorzichtige sliert aan zijn vin hangen met daarin 2 fel gekleurde zilveren balletjes die omgeven zijn met lucht, lijkt het.

Het lijkt me geen ontlasting toch? De kleur nog nooit eerder gezien en die zilveren balletjes ook niet. Het lijkt ook echt dat de sliert uit zijn bovenste 2 vinnen steekt ipv aan de achterkant.

Is dit iets om me zorgen over te maken?

Groetjes Yvette

20190305_194457.jpg

20190305_194533.jpg

De foto s zijn een beetje onduidelijk.

De sliert die je zie zit niet aan zijn vin maar is ontlasting. Het zilvere bolletje is lucht. ws. heeft je vis darmprobleem. 2 dagen geen voer geven dan een aantal dagen alleen doperwten. doperwten laxeerd en blaast de darmen schoon. Diepvries doperwten in bakje, beetje water erbij en even in magnetron kook erover heen. Doperwten velletje eraf pellen. Vinden ze ook erg lekker. Niets anders geven. Na een tijdje zie je grote dikke groene drollen. Doperwten dag of 5 en dan langzaam weer op gewoon voer overschakelen. BIjv. 1x doperwten, 1 keer gewoon voer. Zijn jonge visje dus moeten meerdere malen per dag gevoerd worden. Mag tot wel 4 of 5 keer per dag kleine porties.

Omdat je beginner ben lees eens de stickys over sluierstaarten. Moeten groot aquarium hebben. Heb je dit niet dan moet je ze heel veel vers water geven om gezond te blijven. Vers water moet dezelfde tempratuur hebben als aquarium, liever een graadje warmer dan kouder verversen!

Ik kan het niet goed zien op de foto. Kijken of vinnen zijn gerafeld. Vooral die op buik en borst.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan